DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/6804
Title: BAPA – moda sostenible
Authors: Lasso Barragán, Chease Martin
Suárez Noboa, Fabricio Javier
Vásconez Jara, Poliana Sofia
Villacís Lopez, Marco Patricio
Castillo de Cáceres, Janeth (Tutor)
Keywords: MODA SOSTENIBLE;MERCADO;DESING THINKING;CONFECCIÓN CON DESECHOS
Issue Date: 2024
Publisher: QUITO/UIDE/2024
Citation: Lasso Barragán, Chease Martin; Suárez Noboa, Fabricio Javier; Vásconez Jara, Poliana Sofia; Villacís Lopez, Marco Patricio. (2024). BAPA – moda sostenible. 179 p.
Abstract: La investigación se enfoca en abordar la carencia de opciones de moda sostenible en el mercado ecuatoriano, proponiendo una solución innovadora mediante la aplicación de la metodología de Design Thinking. El estudio se concentra en el desarrollo de pantalones confeccionados a partir de desechos de hojas de piña y plátano, integrando un diseño versátil que incluye bastas intercambiables. La validación de mercado respalda la viabilidad y factibilidad del producto, destacando su atractivo para los consumidores de la generación Z conscientes de la sostenibilidad; los resultados obtenidos indican que BAPA se dispone como un emprendimiento económicamente viable a largo plazo, generando beneficios y satisfaciendo una necesidad latente en el mercado de moda ecuatoriano. Las principales conclusiones muestran que, la propuesta no solo suple la falta de opciones sostenibles, sino que también introduce un enfoque innovador que podría tener un impacto significativo en la sostenibilidad de la industria de la moda en Ecuador, posicionando a BAPA como un referente en este emergente sector sostenible. This research addresses the deficiency of sustainable fashion options in the Ecuadorian market by proposing an innovative solution by applying Design Thinking methodology. The study focuses on developing trousers crafted from pineapple and banana leaf waste, incorporating a versatile design with interchangeable hems. Market validation supports the product's viability and feasibility, particularly appealing to sustainability-conscious Generation Z consumers. The findings indicate that BAPA emerges as an economically sustainable venture in the long term, generating profits and meeting a latent need in the Ecuadorian fashion market. The primary conclusions highlight that the proposal not only addresses the scarcity of sustainable options but also introduces an innovative approach with the potential to significantly impact the sustainability of the fashion industry in Ecuador, positioning BAPA as a pioneer in this emerging sustainable sector.
URI: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/6804
Appears in Collections:Trabajos Académicos de Titulación Especial

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
UIDE-Q-TTE-2024-3.pdfTESIS A TEXTO COMPLETO4.56 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.