DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/4004
Title: Los factores pedagógicos influyen en la deserción universitaria
Other Titles: Pedagogical factors influence university dropouts
Authors: Peña Fernández, Andrea
Keywords: deserción;desertion;pedagógico;pedagogical;abandono;abandonment;didáctica;didactic
Issue Date: 6-Sep-2019
Publisher: INNOVA Research Journal
Citation: Peña Fernández , A. (2019). Los factores pedagógicos influyen en la deserción universitaria. INNOVA Research Journal, 4(3), 108-115. https://doi.org/10.33890/innova.v4.n3.2019.996
Series/Report no.: ;996
Abstract: Se ha realizado un estudio exploratorio textual sobre los factores que influyen la deserción universitaria, entre el más común es el factor pedagógico o de enseñanza, porque influye de manera negativa a los estudiantes para que abandonen los estudios universitarios por la decepción de las estrategias didácticas empleadas por el docente. Llegando ala conclusión que la intención de educar homogéneamente a una población diversa, puede acrecentar problemas educativos.
Description: A textual exploratory study has been carried out on the factors that influence university desertion, among the most common is the pedagogical or teaching factor, because it negatively influences students to abandon university studies due to the disappointment of the didactic strategies used by the teacher. Arriving at the conclusion that the intention to educate homogenously to a diverse population, can increase educational problems.
URI: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/4004
ISSN: 2477-9024
Appears in Collections:Septiembre - Diciembre

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
996-Texto del artículo-4073-1-10-20190913.pdfFactores pedagógicos universitaria462.29 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.