Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3589
Title: | The oppressive nature of admission tests to public higher education |
Other Titles: | La naturaleza opresiva de las pruebas de admisión a la educación superior pública |
Authors: | Cabrera Moreno, Sandra Leonor |
Keywords: | pruebas estandarizadas; opresión; educación democrática; universidad pública;standardized tests; oppression; democratic education; public university |
Issue Date: | 21-Jun-2017 |
Publisher: | INNOVA |
Citation: | Cabrera, S. L. (2017). The Oppressive Nature of Admission Tests to Public Higher Education. INNOVA Research Journal, 2(6), 94-99. https://doi.org/10.33890/innova.v2.n6.2017.217 |
Series/Report no.: | ISSN;2477-9024 |
Abstract: | Las pruebas estandarizadas al igual que otros elementos de opresión nacen, se desarrollan y se mantienen en una matriz de dominio (Collins, 2009). Debido a que el uso de las pruebas estandarizadas reproduce las jerarquías sociales y la inequidad, en este artículo analizo cómo las tres funciones de la educación democrática propuestas por John Dewey (Bowles & Gintis, 2011) se contradicen y revelan la naturaleza anti-dialógica del proceso de admisión a la universidad pública. Para el desarrollo de este argumento, incluyo una breve revisión de los orígenes de la evaluación estandarizada y discuto cómo las funciones de integración, igualdad y desarrollo no se enlazan en el discurso del sistema nacional de evaluación. |
Description: | Standardized tests, as other elements of oppression, “originate, develop and are contained” within a matrix of domination (Collins, 2009). Since the use of standardized tests reproduces social hierarchies and inequality, I analyze how the three functions of John Dewey’s democratic education (Bowles & Gintis, 2011) contradict one another and reveal the anti-dialogical nature of the process of admission to public higher education. To develop this argument, I provide a brief historical review of the origins of standardized testing. Then I discuss how the integrative, egalitarian and developmental functions of education have no relationship in the discourse of the national system of evaluation. |
URI: | https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3589 |
Appears in Collections: | Junio |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
document (1).pdf | 280.74 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.