DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3589
Title: The oppressive nature of admission tests to public higher education
Other Titles: La naturaleza opresiva de las pruebas de admisión a la educación superior pública
Authors: Cabrera Moreno, Sandra Leonor
Keywords: pruebas estandarizadas; opresión; educación democrática; universidad pública;standardized tests; oppression; democratic education; public university
Issue Date: 21-Jun-2017
Publisher: INNOVA
Citation: Cabrera, S. L. (2017). The Oppressive Nature of Admission Tests to Public Higher Education. INNOVA Research Journal, 2(6), 94-99. https://doi.org/10.33890/innova.v2.n6.2017.217
Series/Report no.: ISSN;2477-9024
Abstract: Las pruebas estandarizadas al igual que otros elementos de opresión nacen, se desarrollan y se mantienen en una matriz de dominio (Collins, 2009). Debido a que el uso de las pruebas estandarizadas reproduce las jerarquías sociales y la inequidad, en este artículo analizo cómo las tres funciones de la educación democrática propuestas por John Dewey (Bowles & Gintis, 2011) se contradicen y revelan la naturaleza anti-dialógica del proceso de admisión a la universidad pública. Para el desarrollo de este argumento, incluyo una breve revisión de los orígenes de la evaluación estandarizada y discuto cómo las funciones de integración, igualdad y desarrollo no se enlazan en el discurso del sistema nacional de evaluación.
Description: Standardized tests, as other elements of oppression, “originate, develop and are contained” within a matrix of domination (Collins, 2009). Since the use of standardized tests reproduces social hierarchies and inequality, I analyze how the three functions of John Dewey’s democratic education (Bowles & Gintis, 2011) contradict one another and reveal the anti-dialogical nature of the process of admission to public higher education. To develop this argument, I provide a brief historical review of the origins of standardized testing. Then I discuss how the integrative, egalitarian and developmental functions of education have no relationship in the discourse of the national system of evaluation.
URI: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3589
Appears in Collections:Junio

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (1).pdf280.74 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.