DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3589
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCabrera Moreno, Sandra Leonor-
dc.date.accessioned2019-05-09T22:37:38Z-
dc.date.available2019-05-09T22:37:38Z-
dc.date.issued2017-06-21-
dc.identifier.citationCabrera, S. L. (2017). The Oppressive Nature of Admission Tests to Public Higher Education. INNOVA Research Journal, 2(6), 94-99. https://doi.org/10.33890/innova.v2.n6.2017.217es
dc.identifier.otherhttps://doi.org/10.33890/innova.v2.n6.2017.217-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3589-
dc.descriptionStandardized tests, as other elements of oppression, “originate, develop and are contained” within a matrix of domination (Collins, 2009). Since the use of standardized tests reproduces social hierarchies and inequality, I analyze how the three functions of John Dewey’s democratic education (Bowles & Gintis, 2011) contradict one another and reveal the anti-dialogical nature of the process of admission to public higher education. To develop this argument, I provide a brief historical review of the origins of standardized testing. Then I discuss how the integrative, egalitarian and developmental functions of education have no relationship in the discourse of the national system of evaluation.es
dc.description.abstractLas pruebas estandarizadas al igual que otros elementos de opresión nacen, se desarrollan y se mantienen en una matriz de dominio (Collins, 2009). Debido a que el uso de las pruebas estandarizadas reproduce las jerarquías sociales y la inequidad, en este artículo analizo cómo las tres funciones de la educación democrática propuestas por John Dewey (Bowles & Gintis, 2011) se contradicen y revelan la naturaleza anti-dialógica del proceso de admisión a la universidad pública. Para el desarrollo de este argumento, incluyo una breve revisión de los orígenes de la evaluación estandarizada y discuto cómo las funciones de integración, igualdad y desarrollo no se enlazan en el discurso del sistema nacional de evaluación.es
dc.language.isoenes
dc.publisherINNOVAes
dc.relation.ispartofseriesISSN;2477-9024-
dc.rightsopenAccesses
dc.subjectpruebas estandarizadas; opresión; educación democrática; universidad públicaes
dc.subjectstandardized tests; oppression; democratic education; public universityes
dc.titleThe oppressive nature of admission tests to public higher educationes
dc.title.alternativeLa naturaleza opresiva de las pruebas de admisión a la educación superior públicaes
dc.typeArticlees
Appears in Collections:Junio

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (1).pdf280.74 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.