DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3513
Title: Formación de docentes en el uso y apropiación de las TIC
Other Titles: Teacher training in the use and ownership of TIC
Authors: Díaz Pinzón, Jorge Enrique
Keywords: competencias del docente; formación de docentes; tecnologías de la información;teacher competences; teacher training; information technology
Issue Date: 27-Sep-2017
Publisher: Innova Research Journal
Citation: Díaz Pinzón, J. E. (2017). Formación de Docentes en el Uso y Apropiación de las Tic. INNOVA Research Journal, 2(9), 18-25. https://doi.org/10.33890/innova.v2.n9.2017.257
Series/Report no.: ;257
Abstract: Para establecer el uso y apropiación de las TIC en las competencias del docente de primaria, básica y media, en el año 2016 se aplicó una encuesta de reactivos cerrados a una muestra de 100 docentes del municipio de Soacha-Cundinamarca, Colombia. Se analizaron 6 preguntas de la encuesta relacionadas con un taller de formación. Se trabajaron seis hipótesis de investigación, y la información se procesó con el paquete estadístico SPSS v.23, con una prueba de Chi Cuadrado para las hipótesis. Al calcular el Coeficiente de Contingencia C de 0,087 concluimos que esta es una relación baja, se demostró que no hay una relación entre el sexo de los docentes y los contenidos vistos del portal Colombia aprende, laboratorios PHET, banco de recursos,motivación para implementar recursos digitales tenencia y uso apropiado de tabletas.
Description: In order to establish the use and appropriation of ICT in primary, secondary and elementary teachers' competences, in 2016, a closed reagent survey was applied to a sample of 100 teachers from the municipality of Soacha-Cundinamarca, Colombia. Six survey questions related to a training workshop were analyzed. Six research hypotheses were worked out, and the information was processed with the SPSS v.23 statistical package, with a Chi-square test for the hypotheses. When calculating the Contingency Coefficient C of 0.087, we conclude that this is a low relation, it was shown that there is no relationship between the sex of the teachers and the contents seen on the portal Colombia learns, PHET laboratories, resource bank, motivation to implement resources Digital holding and proper use of tablets.
URI: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3513
Appears in Collections:Septiembre

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (1).pdf630.26 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.