DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3513
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorDíaz Pinzón, Jorge Enrique-
dc.date.accessioned2019-05-08T19:28:30Z-
dc.date.available2019-05-08T19:28:30Z-
dc.date.issued2017-09-27-
dc.identifier.citationDíaz Pinzón, J. E. (2017). Formación de Docentes en el Uso y Apropiación de las Tic. INNOVA Research Journal, 2(9), 18-25. https://doi.org/10.33890/innova.v2.n9.2017.257es
dc.identifier.otherhttps://doi.org/10.33890/innova.v2.n9.2017.257-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3513-
dc.descriptionIn order to establish the use and appropriation of ICT in primary, secondary and elementary teachers' competences, in 2016, a closed reagent survey was applied to a sample of 100 teachers from the municipality of Soacha-Cundinamarca, Colombia. Six survey questions related to a training workshop were analyzed. Six research hypotheses were worked out, and the information was processed with the SPSS v.23 statistical package, with a Chi-square test for the hypotheses. When calculating the Contingency Coefficient C of 0.087, we conclude that this is a low relation, it was shown that there is no relationship between the sex of the teachers and the contents seen on the portal Colombia learns, PHET laboratories, resource bank, motivation to implement resources Digital holding and proper use of tablets.es
dc.description.abstractPara establecer el uso y apropiación de las TIC en las competencias del docente de primaria, básica y media, en el año 2016 se aplicó una encuesta de reactivos cerrados a una muestra de 100 docentes del municipio de Soacha-Cundinamarca, Colombia. Se analizaron 6 preguntas de la encuesta relacionadas con un taller de formación. Se trabajaron seis hipótesis de investigación, y la información se procesó con el paquete estadístico SPSS v.23, con una prueba de Chi Cuadrado para las hipótesis. Al calcular el Coeficiente de Contingencia C de 0,087 concluimos que esta es una relación baja, se demostró que no hay una relación entre el sexo de los docentes y los contenidos vistos del portal Colombia aprende, laboratorios PHET, banco de recursos,motivación para implementar recursos digitales tenencia y uso apropiado de tabletas.es
dc.language.isoeses
dc.publisherInnova Research Journales
dc.relation.ispartofseries;257-
dc.rightsopenAccesses
dc.subjectcompetencias del docente; formación de docentes; tecnologías de la informaciónes
dc.subjectteacher competences; teacher training; information technologyes
dc.titleFormación de docentes en el uso y apropiación de las TICes
dc.title.alternativeTeacher training in the use and ownership of TICes
dc.typeArticlees
Appears in Collections:Septiembre

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (1).pdf630.26 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.