Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3486
Title: | Utilización de las TIC en el proceso de enseñanza - aprendizaje, una aproximación desde la comunicación |
Other Titles: | Use of ICT in the teaching -learning process, an approach from communication |
Authors: | Arana Mite, Bismarck Alberto Segarra Sanz, María José |
Keywords: | herramientas tecnológicas; técnicas educativas; educación básica; comunicación;technological tools; educational techniques; basic education; communication |
Issue Date: | 13-Sep-2017 |
Publisher: | Innova Research Journal |
Citation: | Arana Mite, B. A., & Segarra Sanz, M. J. (2017). Utilización de las TIC en el proceso de enseñanza - aprendizaje, una aproximación desde la comunicación. INNOVA Research Journal, 2(8.1), 294-306. https://doi.org/10.33890/innova.v2.n8.1.2017.380 |
Series/Report no.: | ;380 |
Abstract: | El presente trabajo analiza la función e importancia que cumplen las TIC en el proceso de enseñanza –aprendizaje en la Unidad Educativa de la Providencia de la ciudad de Guayaquil. El uso de las herramientas virtuales dentro de la institución propone un primer acercamiento a la realidad educativa que servirá de base para la implementación de nuevas técnicas que parten del uso de las TIC. Se desarrolló una investigación con enfoque mixto mediante entrevistas y encuestas realizadas a docentes de la institución, lo que permitió saber cómo los estudiantes acceden y se involucran con la tecnología reemplazando la metodología tradicional de enseñanza. |
Description: | This paper will analyze the role and importance of ICT in the teaching-learning process in the Educational Unit of the Providence of the city of Guayaquil. The use of the virtual tools within the institution proposes a first approach to the educational reality which will serve as the basis for the development of new imaging techniques that are based on the use of ICTS. A joint approach with research through surveys and interviews to teachers of the institution, which will allow you to know how students access and are involved with the technology replacing the traditional methodology of teaching. |
URI: | https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3486 |
ISSN: | 2477-9024 |
Appears in Collections: | Agosto CIIM |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
document (20).pdf | 317.26 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.