DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/4593
Title: E-learning F2Fpara mejorar la argumentación inductiva y deductiva
Other Titles: E-learning F2F to improve inductive and deductive argumentation
Authors: Neciosup Guibert, Nicida Alejandra
Castro Rodríguez, Walter José Alejandro
Keywords: aprendizaje electrónico;electronic learning;argumentación inductiva;inductive argumentation;argumentación deductiva;deductive argumentation;analogía y silogismo;syllogism
Issue Date: 10-May-2021
Publisher: INNOVA Research Journal
Citation: Neciosup Guibert, N. A., y Castro Rodríguez, W. J. A. (2021). E-learning F2Fpara mejorar la argumentación inductiva y deductiva. Innova Research Journal, 6(2),22-35
Series/Report no.: ;1679
Abstract: Esta investigación con fundamento constructivista se realizó para determinar que el E-learningF2F mejora la argumentación de los estudiantes en tercer grado de educación primaria de una institución educativa en Trujillo, 2020. La investigación de tipo aplicada con diseño cuasi-experimental se desarrolló en 56 estudiantes, 28 estudiantes para un grupo experimental y 28 en grupo de control a quienes se les aplicó una prueba de argumentación validada y con confiabilidad Alpha de Cronbach de 0.880. Esta prueba de 18 ítems se utilizó como preprueba y posprueba en ambos grupos. Los resultados, en la preprueba el 77.8% de estudiantes del grupo experimental se encontró En proceso y el 88.9% del grupo control en el mismo nivel. Posteriormente al E-learning F2F, en la posprueba, el nivel de Argumentación inductiva el 100% del grupo experimental alcanzó el nivel Logro previsto, pero el 59.3% del grupo control en nivel Proceso. Asimismo, el nivel de Argumentación deductiva, el 96.3% del grupo experimental alcanzó el nivel Logro previsto, pero el 81.5% del grupo control en Inicio. En conclusión, en la preprueba el 77.8% de estudiantes del grupo experimental estuvo en nivel Proceso y en la posprueba el 100% alcanzó nivel Logro previsto, lográndose el objetivo planteado.
Description: This research based on a constructivist approach was carried out to determine that the E-learning F2F improves the argumentation of students in the third grade of primary education of an educational institution in Trujillo, 2020. The applied research with a quasi-experimental design was developed in 56 students, 28 students for an experimental group and 28 in a control group to whom a validated argumentation test was applied with Cronbach's Alpha reliability of 0.880. This 18-item test was used as a pre-test and post-test in both groups.The findings, in the pre-test, 77.8% of the students of the experimental group were in process and 88.9% of the control group were at the same level. After the F2F E-learning, in the post-test, the Inductive Argumentation level of 100% of the experimental group reached the expected Achievement level, but 59.3% of the control group at the Process level. Likewise, the level of deductive argumentation, 96.3% of the experimental group reached the expected Achievement level, but 81.5% of the control group in the beginning. In conclusion, in the pre-test, 77.8% of the students in the experimental group were at the Process level and in the post-test, 100% reached the Planned Achievement level, achieving the proposed objective
URI: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/4593
ISSN: 2477-9024
Appears in Collections:Mayo - Agosto

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1679-Texto del artículo-8511-1-10-20210510.pdfE-learning F2F465.84 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.