DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/4593
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorNeciosup Guibert, Nicida Alejandra-
dc.contributor.authorCastro Rodríguez, Walter José Alejandro-
dc.date.accessioned2021-06-02T19:48:34Z-
dc.date.available2021-06-02T19:48:34Z-
dc.date.issued2021-05-10-
dc.identifier.citationNeciosup Guibert, N. A., y Castro Rodríguez, W. J. A. (2021). E-learning F2Fpara mejorar la argumentación inductiva y deductiva. Innova Research Journal, 6(2),22-35es
dc.identifier.issn2477-9024-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/4593-
dc.descriptionThis research based on a constructivist approach was carried out to determine that the E-learning F2F improves the argumentation of students in the third grade of primary education of an educational institution in Trujillo, 2020. The applied research with a quasi-experimental design was developed in 56 students, 28 students for an experimental group and 28 in a control group to whom a validated argumentation test was applied with Cronbach's Alpha reliability of 0.880. This 18-item test was used as a pre-test and post-test in both groups.The findings, in the pre-test, 77.8% of the students of the experimental group were in process and 88.9% of the control group were at the same level. After the F2F E-learning, in the post-test, the Inductive Argumentation level of 100% of the experimental group reached the expected Achievement level, but 59.3% of the control group at the Process level. Likewise, the level of deductive argumentation, 96.3% of the experimental group reached the expected Achievement level, but 81.5% of the control group in the beginning. In conclusion, in the pre-test, 77.8% of the students in the experimental group were at the Process level and in the post-test, 100% reached the Planned Achievement level, achieving the proposed objectivees
dc.description.abstractEsta investigación con fundamento constructivista se realizó para determinar que el E-learningF2F mejora la argumentación de los estudiantes en tercer grado de educación primaria de una institución educativa en Trujillo, 2020. La investigación de tipo aplicada con diseño cuasi-experimental se desarrolló en 56 estudiantes, 28 estudiantes para un grupo experimental y 28 en grupo de control a quienes se les aplicó una prueba de argumentación validada y con confiabilidad Alpha de Cronbach de 0.880. Esta prueba de 18 ítems se utilizó como preprueba y posprueba en ambos grupos. Los resultados, en la preprueba el 77.8% de estudiantes del grupo experimental se encontró En proceso y el 88.9% del grupo control en el mismo nivel. Posteriormente al E-learning F2F, en la posprueba, el nivel de Argumentación inductiva el 100% del grupo experimental alcanzó el nivel Logro previsto, pero el 59.3% del grupo control en nivel Proceso. Asimismo, el nivel de Argumentación deductiva, el 96.3% del grupo experimental alcanzó el nivel Logro previsto, pero el 81.5% del grupo control en Inicio. En conclusión, en la preprueba el 77.8% de estudiantes del grupo experimental estuvo en nivel Proceso y en la posprueba el 100% alcanzó nivel Logro previsto, lográndose el objetivo planteado.es
dc.language.isoeses
dc.publisherINNOVA Research Journales
dc.relation.ispartofseries;1679-
dc.rightsopenAccesses
dc.subjectaprendizaje electrónicoes
dc.subjectelectronic learninges
dc.subjectargumentación inductivaes
dc.subjectinductive argumentationes
dc.subjectargumentación deductivaes
dc.subjectdeductive argumentationes
dc.subjectanalogía y silogismoes
dc.subjectsyllogismes
dc.titleE-learning F2Fpara mejorar la argumentación inductiva y deductivaes
dc.title.alternativeE-learning F2F to improve inductive and deductive argumentationes
dc.typeArticlees
Appears in Collections:Mayo - Agosto

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1679-Texto del artículo-8511-1-10-20210510.pdfE-learning F2F465.84 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.