DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3612
Title: La responsabilidad social empresarial en la imagen de marca e intención de compra de envases para alimentos y bebidas
Other Titles: Corporate social responsibility in the brand image and intention to buy packaging for food and beverages
Authors: Vega Chica, Mayra Liuviana
Egüez Ruiz, Denise Marí­a
Keywords: responsabilidad social empresarial (RSE); imagen de marca; rentabilidad; intención de compra;corporate social responsibility (CSR); brand image; profitability; purchase intent
Issue Date: 30-Nov-2017
Publisher: Innova Research Journal
Citation: Vega Chica, M. L., & Egüez Ruiz, D. M. (2017). La Responsabilidad Social Empresarial en la imagen de marca e intención de compra de envases para alimentos y bebidas. INNOVA Research Journal, 2(11), 186-200. https://doi.org/10.33890/innova.v2.n11.2017.285
Series/Report no.: ;285
Abstract: La aparición de consumidores socialmente responsables que ansían productos que reflejen su consciencia social, ética y moral motiva a las organizaciones a llevar a cabo acciones de Responsabilidad Social Empresarial (RSE). Sin embargo, no se ha analizado la influencia de RSE en la imagen de marca de las empresas ecuatorianas. Adicionalmente, la literatura vigente resulta poco concluyente, en cuanto, a si la realización de este tipo de acciones tiene una influencia considerable en la generación de ventas y en la rentabilidad. A través de la presente investigación la autora busca analizar el impacto de las actividades de responsabilidad social de los fabricantes de envases de vidrio en la intención de compra de las empresas de elaboración de alimentos y bebidas en el Ecuador. Mediante encuestas aplicadas a 258 gerentes de compra, se encuentra que existe una relación entre las acciones de RSE y los factores que afectan la decisión de compra.
Description: The emergence of socially responsible consumers who crave products that reflect their social, ethical and moral consciousness, encourages organizations to carry out Corporate Social Responsibility (CSR) Actions. However, the influence of CSR on brand image of Ecuadorian companies has not yet been analyzed. In addition, current literature is inconclusive as to whether the realization of such actions has considerable influence in generating sales and profitability. Through this research the author seeks to analyze the impact of social responsibility activities performed by glass containers manufacturers on purchasing intention of food & beverages manufacturing companies. Through a survey applied to 258 purchasing managers, a relationship between CSR activities and client’s evaluation about purchasing factors is found.
URI: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3612
ISSN: 2477-9024
Appears in Collections:Noviembre

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (14).pdf446.32 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.