DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3612
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorVega Chica, Mayra Liuviana-
dc.contributor.authorEgüez Ruiz, Denise Marí­a-
dc.date.accessioned2019-05-10T17:45:35Z-
dc.date.available2019-05-10T17:45:35Z-
dc.date.issued2017-11-30-
dc.identifier.citationVega Chica, M. L., & Egüez Ruiz, D. M. (2017). La Responsabilidad Social Empresarial en la imagen de marca e intención de compra de envases para alimentos y bebidas. INNOVA Research Journal, 2(11), 186-200. https://doi.org/10.33890/innova.v2.n11.2017.285es
dc.identifier.issn2477-9024-
dc.identifier.otherhttps://doi.org/10.33890/innova.v2.n11.2017.285-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3612-
dc.descriptionThe emergence of socially responsible consumers who crave products that reflect their social, ethical and moral consciousness, encourages organizations to carry out Corporate Social Responsibility (CSR) Actions. However, the influence of CSR on brand image of Ecuadorian companies has not yet been analyzed. In addition, current literature is inconclusive as to whether the realization of such actions has considerable influence in generating sales and profitability. Through this research the author seeks to analyze the impact of social responsibility activities performed by glass containers manufacturers on purchasing intention of food & beverages manufacturing companies. Through a survey applied to 258 purchasing managers, a relationship between CSR activities and client’s evaluation about purchasing factors is found.es
dc.description.abstractLa aparición de consumidores socialmente responsables que ansían productos que reflejen su consciencia social, ética y moral motiva a las organizaciones a llevar a cabo acciones de Responsabilidad Social Empresarial (RSE). Sin embargo, no se ha analizado la influencia de RSE en la imagen de marca de las empresas ecuatorianas. Adicionalmente, la literatura vigente resulta poco concluyente, en cuanto, a si la realización de este tipo de acciones tiene una influencia considerable en la generación de ventas y en la rentabilidad. A través de la presente investigación la autora busca analizar el impacto de las actividades de responsabilidad social de los fabricantes de envases de vidrio en la intención de compra de las empresas de elaboración de alimentos y bebidas en el Ecuador. Mediante encuestas aplicadas a 258 gerentes de compra, se encuentra que existe una relación entre las acciones de RSE y los factores que afectan la decisión de compra.es
dc.language.isoeses
dc.publisherInnova Research Journales
dc.relation.ispartofseries;285-
dc.rightsopenAccesses
dc.subjectresponsabilidad social empresarial (RSE); imagen de marca; rentabilidad; intención de compraes
dc.subjectcorporate social responsibility (CSR); brand image; profitability; purchase intentes
dc.titleLa responsabilidad social empresarial en la imagen de marca e intención de compra de envases para alimentos y bebidases
dc.title.alternativeCorporate social responsibility in the brand image and intention to buy packaging for food and beverageses
dc.typeArticlees
Appears in Collections:Noviembre

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (14).pdf446.32 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.