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Title: El poder del posicionamiento. Caso Nirsa
Other Titles: The power of positioning. Nirsa case
Authors: Chedraui, Lorraine
Keywords: posicionamiento; marca; ventaja competitiva;positioning; brand; competitive advantage
Issue Date: 30-Oct-2017
Publisher: Innova Research Journal
Citation: Chedraui, L. (2017). El poder del posicionamiento. Caso Nirsa. INNOVA Research Journal, 2(10.1), 36-41. https://doi.org/10.33890/innova.v2.n10.1.2017.485
Series/Report no.: ;485
Abstract: El objetivo de este artículo es valorar la importancia de generar posicionamiento de la marca a partir del estudio del caso Nirsa de Guayaquil –Ecuador, con sus productos de atún enlatado de la marca Real. Se realizó una investigación documental y una entrevista al Gerente de Ventas de la empresa Nirsa. Los principales resultados obtenidos fueron que, al difundir los beneficios de un producto y resaltar sus características más sobresalientes, definen el lugar distintivo en el mercado y convierten a la marca en la base sólida de la ventaja competitiva, esto contribuye al incremento de las ventas, fortalecimiento de la reputación de una marca, y ayuda a introducir nuevas líneas de productos en el mercado con más facilidad.
Description: The objective of this article is to evaluate the importance of generating brand positioning based on the analysis of the Nirsa case of Guayaquil -Ecuador, with its canned tuna products of the Real brand. A documentary research and an interview with the Sales Manager of the company Nirsa were carried out. The main results obtained were as follows: the benefits of the product and highlight its most outstanding characteristics, define the distinctive place in the market and make the brand a solid basis of competitive advantage, this contributes to increased sales, of the reputation of a brand, and helps new product lines in the market more easily.
URI: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3574
ISSN: 2477-9024
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