DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3543
Title: Correlación y regresión lineal de la evaluación tiempo y puntaje con recurso interactivo flash
Other Titles: Correlación y regresión lineal de la evaluación tiempo y puntaje con recurso interactivo flash
Authors: Díaz Pinzón, Jorge Enrique
Keywords: análisis de regresión; correlación; software didáctico;regression analysis; correlation; didactic software
Issue Date: 30-Oct-2017
Publisher: Innova Research Journal
Citation: Díaz Pinzón, J. E. (2017). Correlación y Regresión Lineal de la evaluación tiempo y puntaje con recurso interactivo Flash. INNOVA Research Journal, 2(10), 1-8. https://doi.org/10.33890/innova.v2.n10.2017.254
Series/Report no.: ;254
Abstract: Los recursos interactivos flash son un recurso didáctico de aprendizaje, en este caso de sumas de números naturales. En este trabajo de investigación se estableció si existe correlación entre las variables tiempo y puntaje, con la aplicación del juego Dianas móviles –Suma. Se realizó un estudio con 40 estudiantes de grado sexto de la IE General Santander de Soacha-Cundinamarca. El resultado reflejó correlación entre tiempo y puntaje (R= ,951), el cual es positivo es decir que existe una relación directamente proporcional entre las variables.
Description: Flash interactive resources are a didactic resource of learning, in this case of sums of natural numbers. In this research work was established if there is a correlation between the times and score variables, with the application of the game Mobile targets -Sum. A study was carried out with 40 sixth grade students from General Santander IE in Soacha-Cundinamarca. The result reflected acorrelation between time and score (R =, 951), which is positive, is there is a directly proportional relationship between the variables.
URI: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3543
ISSN: 2477-9024
Appears in Collections:Octubre

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document.pdf493.63 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.