Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3543
Title: | Correlación y regresión lineal de la evaluación tiempo y puntaje con recurso interactivo flash |
Other Titles: | Correlación y regresión lineal de la evaluación tiempo y puntaje con recurso interactivo flash |
Authors: | Díaz Pinzón, Jorge Enrique |
Keywords: | análisis de regresión; correlación; software didáctico;regression analysis; correlation; didactic software |
Issue Date: | 30-Oct-2017 |
Publisher: | Innova Research Journal |
Citation: | Díaz Pinzón, J. E. (2017). Correlación y Regresión Lineal de la evaluación tiempo y puntaje con recurso interactivo Flash. INNOVA Research Journal, 2(10), 1-8. https://doi.org/10.33890/innova.v2.n10.2017.254 |
Series/Report no.: | ;254 |
Abstract: | Los recursos interactivos flash son un recurso didáctico de aprendizaje, en este caso de sumas de números naturales. En este trabajo de investigación se estableció si existe correlación entre las variables tiempo y puntaje, con la aplicación del juego Dianas móviles –Suma. Se realizó un estudio con 40 estudiantes de grado sexto de la IE General Santander de Soacha-Cundinamarca. El resultado reflejó correlación entre tiempo y puntaje (R= ,951), el cual es positivo es decir que existe una relación directamente proporcional entre las variables. |
Description: | Flash interactive resources are a didactic resource of learning, in this case of sums of natural numbers. In this research work was established if there is a correlation between the times and score variables, with the application of the game Mobile targets -Sum. A study was carried out with 40 sixth grade students from General Santander IE in Soacha-Cundinamarca. The result reflected acorrelation between time and score (R =, 951), which is positive, is there is a directly proportional relationship between the variables. |
URI: | https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3543 |
ISSN: | 2477-9024 |
Appears in Collections: | Octubre |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
document.pdf | 493.63 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.