DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3515
Title: Aplicaciones de la teoría de juegos en el proceso de gestión estratégica
Other Titles: Applications of game theory in the strategic management process
Authors: España García, Marcos Vinicio
Correa Velasco, Freddy
Keywords: teoría de juegos; gestión estratégica; estrategia; cooperación;game theory; strategic management; strategy; cooperation
Issue Date: 27-Sep-2017
Publisher: Innova Research Journal
Citation: España García, M. V., & Correa Velasco, F. (2017). Aplicaciones de la Teoría de Juegos en el Proceso de Gestión Estratégica. INNOVA Research Journal, 2(9), 26-33. https://doi.org/10.33890/innova.v2.n9.2017.265
Series/Report no.: ;265
Abstract: El propósito de esta investigación es establecer las diferentes aplicaciones de la teoría de juegos en la administración estratégica en general; para lo cual se realiza una revisión bibliográfica que nos ayuda a establecer las diferentes maneras en que la teoría de juegos se ha aplicado en la administración estratégica de las organizaciones tanto públicas como privadas. Se establece que el actual nivel de competitividad de los mercados provocan guerras de precios en los que las empresas se ven involucradas y esta guerra de precios tiene como consecuencias pérdidas para todas las empresas involucradas, pero la reducción de aprecios es una estrategia que dependiendo del mercado y como se la aplique puede generar ganancias en algunos competidores.
Description: The purpose of this research is to establish the different applications of game theory in strategic management in general; For which a bibliographic review is done that helps us to establish the different ways in which game theory has been applied in the strategic administration of both public and private organizations. It is established that the current level of market competitiveness provokes price wars in which companies are involved and this price war has as a consequence losses for all the companies involved, but the reduction of appreciation is a strategy that depending on the market And how to apply it can generate profits in some competitors.
URI: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3515
Appears in Collections:Septiembre

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (2).pdf270.92 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.