DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3515
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorEspaña García, Marcos Vinicio-
dc.contributor.authorCorrea Velasco, Freddy-
dc.date.accessioned2019-05-08T19:33:44Z-
dc.date.available2019-05-08T19:33:44Z-
dc.date.issued2017-09-27-
dc.identifier.citationEspaña García, M. V., & Correa Velasco, F. (2017). Aplicaciones de la Teoría de Juegos en el Proceso de Gestión Estratégica. INNOVA Research Journal, 2(9), 26-33. https://doi.org/10.33890/innova.v2.n9.2017.265es
dc.identifier.otherhttps://doi.org/10.33890/innova.v2.n9.2017.265-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3515-
dc.descriptionThe purpose of this research is to establish the different applications of game theory in strategic management in general; For which a bibliographic review is done that helps us to establish the different ways in which game theory has been applied in the strategic administration of both public and private organizations. It is established that the current level of market competitiveness provokes price wars in which companies are involved and this price war has as a consequence losses for all the companies involved, but the reduction of appreciation is a strategy that depending on the market And how to apply it can generate profits in some competitors.es
dc.description.abstractEl propósito de esta investigación es establecer las diferentes aplicaciones de la teoría de juegos en la administración estratégica en general; para lo cual se realiza una revisión bibliográfica que nos ayuda a establecer las diferentes maneras en que la teoría de juegos se ha aplicado en la administración estratégica de las organizaciones tanto públicas como privadas. Se establece que el actual nivel de competitividad de los mercados provocan guerras de precios en los que las empresas se ven involucradas y esta guerra de precios tiene como consecuencias pérdidas para todas las empresas involucradas, pero la reducción de aprecios es una estrategia que dependiendo del mercado y como se la aplique puede generar ganancias en algunos competidores.es
dc.language.isoeses
dc.publisherInnova Research Journales
dc.relation.ispartofseries;265-
dc.rightsopenAccesses
dc.subjectteoría de juegos; gestión estratégica; estrategia; cooperaciónes
dc.subjectgame theory; strategic management; strategy; cooperationes
dc.titleAplicaciones de la teoría de juegos en el proceso de gestión estratégicaes
dc.title.alternativeApplications of game theory in the strategic management processes
dc.typeArticlees
Appears in Collections:Septiembre

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (2).pdf270.92 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.