DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3443
Title: Análisis de determinantes de las prácticas educativas parentales en hogares con hijos entre primero y cuarto año de educación básica de la ciudad de Guayaquil
Other Titles: Analysis of determinants of parental educational practices in homes with children between first and fourth year of basic education of the city of Guayaquil
Authors: Izaguirre Olmedo, Jorge
Medina Vergara, Viviana
Keywords: prácticas educativas parentales, regresión, determinantes, significancia;educational practices of parents, regression, factors, significance
Issue Date: 30-Aug-2017
Publisher: Innova Research Journal
Citation: Izaguirre Olmedo, J., & Medina Vergara, V. (2017). Análisis de Determinantes de las Prácticas Educativas Parentales en Hogares con Hijos entre Primero y Cuarto Año de Educación Básica de la Ciudad de Guayaquil. INNOVA Research Journal, 2(8), 104-118. https://doi.org/10.33890/innova.v2.n8.2017.274
Series/Report no.: ;274
Abstract: Este trabajo consiste en la estimación de un modelo de regresión lineal general que busca evaluar la significancia de variables asociadas a las Prácticas Educativas Parentales (PEP), así como el efecto generado en pendiente y magnitud. Para su realización se han utilizado datos obtenidos a través de la aplicación de una encuesta a padres de familia y apoderados de niños en escuelas privadas y fiscales que cursan entre el primero y cuarto año de educación básica. Entre los resultados obtenidos se desea observar si existe diferencia estadística entre las PEP en hogares con diferente posición socio económica y cultural.
Description: This paper refers to an estimation of a general lineal regression model that tends to evaluate the significance of variables associated to Educational Practices of Parents, as well as the effect generated in trend and magnitude. For developing this work, it is been used a data provided for a survey to parents or responsible of children in private and public schools between the first and fourth grade of basic education. In the results, it is expected to determine if there is a statistic difference between Educational Practices of Parents and economic and cultural level of the family.
URI: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3443
ISSN: 2477-9024
Appears in Collections:Agosto

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (6).pdf359.96 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.