DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3442
Title: Impacto de las actitudes emprendedoras en los estudiantes de la universidad de Guayaquil carrera comunicación social
Other Titles: Impact of entrepreneurial attitudes in students of the university of Guayaquil career social communication
Authors: Santamaría López, Teresa Mirian
Bravo Villagómez, Francisco
Castro Villacis, Byron
Keywords: actitudes; emprendedores; educación; motivación y emprendimiento;attitudes; entrepreneurs; education; motivation and entrepreneurship
Issue Date: 28-Feb-2017
Publisher: INNOVA
Citation: Santamaria lopez, T. M., Castro Villacis, B., & Bravo, F. (2017). Impacto de las actitudes emprendedoras en los estudiantes de la Universidad de Guayaquil carrera Comunicación Social. INNOVA Research Journal, 2(2), 45-54. https://doi.org/10.33890/innova.v2.n2.2017.119
Series/Report no.: ISSN;2477-9024
Abstract: El artículo se trata de un producto de investigación en donde se analiza las actitudes emprendedoras de los estudiantes y su evolución desde que ingresan a la universidad hasta dos años de experiencia académica. Se ha utilizado de manera estratégica preguntas que invitan a resolver inquietudes elementales para la resolución de una problemática que se viene dando hace muchos años en nuestro medio como lo es la desmotivación o su disminución de la misma a la hora de emprender mientras van pasando los años de estudio universitario. Se consideran las actitudes de asunción al riesgo, control interno percibido, evaluación de la situación económica, necesidad de logro, autoestima e innovación. Estas variables inciden de una u otra forma en la toma de una decisión final de los emprendedores, que en ocasiones desisten de sus proyectos. El Resultado que se obtiene es la disminución de las actitudes emprendedoras y se proponen diferentes acciones.
Description: The article is a research product that analyzes the entrepreneurial attitudes of students and their evolution from entering university to two years of academic experience. It has been strategically used questions that invite us to solve elementary concerns for the resolution of a problem that has been occurring for many years in our environment as it is the demotivation or its decrease of the same when it comes to undertaking as the years go by of university study. Attitudes of risk assumption, perceived internal control, evaluation of the economic situation, need for achievement, self-esteem and innovation are considered. These variables affect one way or another in making a final decision of the entrepreneurs, who sometimes give up their projects. The result is the reduction of entrepreneurial attitudes and different actions are proposed.
URI: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3442
Appears in Collections:Febrero

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (4).pdf305.07 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.