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Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3421
Title: Capital intelectual, gestión del conocimiento y la gestión de recursos humanos
Other Titles: Intellectual capital, knowledge management and human resources management
Authors: Osio Havriluk, Lubiza
Keywords: gestión del conocimiento; gestión de recursos humanos; tecnologías de información;knowledge management; human resource management; information technologies
Issue Date: 31-Jan-2017
Publisher: INNOVA
Citation: Osio Havriluk, L. (2017). Capital intelectual, gestión del conocimiento y la gestión de recursos humanos. INNOVA Research Journal, 2(1), 45-50. https://doi.org/10.33890/innova.v2.n1.2017.113
Series/Report no.: ISSN;2477-9024
Abstract: El tema de capital intelectual y la gestión del conocimiento están permeado por diferentes paradigmas que atribuyen a la gestión de recursos humanos un significado diferenciador, que coincide, según algunos autores con la transición/evolución a la llamada sociedad de la información y todo lo que ésta conlleva. En tal sentido el objetivo medular de este ensayo viene dado por comprender como las Tecnologías de Información han incidido en el desarrollo del capital intelectual y la gestión, tanto del conocimiento como de los recursos humanos en las organizaciones. Para que esto fuese posible la metódica requerida precisó de un nivel descriptivo de apoyo fundamentalmente documental, que permitiera explanar las nociones básicas sobre el tema, entender las características de la sociedad de la información, precisar los conceptos de gestión del conocimiento y el capital intelectual; para luego esbozar las visiones de la empresa del aprendizaje y el aprendizaje permanente, para finalmente dar luces sobre cuál es el papel de la gerencia de recursos humanos en este nuevo contexto organizacional.
Description: The issue of intellectual capital and knowledge management is permeated by different paradigms attributed to human resource management a differentiator meaning, which coincides, according to some authors with the transition / evolution to the so-called information society and all that it entails. In this regard, the core objective of this test is given by understanding how Information Technologies have influenced the development of intellectual capital and management, both knowledge and human resources in organizations. To make this possible the methodical required said in a fundamentally documentary descriptive level of support, which would allow grading the basic notions on the subject, understand the characteristics of the information society, to clarify the concepts of knowledge management and intellectual capital; then outline the visions of the company's learning and lifelong learning, to finally shed light on what is the role of human resource management in this new organizational context.
URI: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3421
Appears in Collections:Enero

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