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dc.contributor.authorOsio Havriluk, Lubiza-
dc.date.accessioned2019-05-07T19:58:53Z-
dc.date.available2019-05-07T19:58:53Z-
dc.date.issued2017-01-31-
dc.identifier.citationOsio Havriluk, L. (2017). Capital intelectual, gestión del conocimiento y la gestión de recursos humanos. INNOVA Research Journal, 2(1), 45-50. https://doi.org/10.33890/innova.v2.n1.2017.113es
dc.identifier.otherhttps://doi.org/10.33890/innova.v2.n1.2017.113-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3421-
dc.descriptionThe issue of intellectual capital and knowledge management is permeated by different paradigms attributed to human resource management a differentiator meaning, which coincides, according to some authors with the transition / evolution to the so-called information society and all that it entails. In this regard, the core objective of this test is given by understanding how Information Technologies have influenced the development of intellectual capital and management, both knowledge and human resources in organizations. To make this possible the methodical required said in a fundamentally documentary descriptive level of support, which would allow grading the basic notions on the subject, understand the characteristics of the information society, to clarify the concepts of knowledge management and intellectual capital; then outline the visions of the company's learning and lifelong learning, to finally shed light on what is the role of human resource management in this new organizational context.es
dc.description.abstractEl tema de capital intelectual y la gestión del conocimiento están permeado por diferentes paradigmas que atribuyen a la gestión de recursos humanos un significado diferenciador, que coincide, según algunos autores con la transición/evolución a la llamada sociedad de la información y todo lo que ésta conlleva. En tal sentido el objetivo medular de este ensayo viene dado por comprender como las Tecnologías de Información han incidido en el desarrollo del capital intelectual y la gestión, tanto del conocimiento como de los recursos humanos en las organizaciones. Para que esto fuese posible la metódica requerida precisó de un nivel descriptivo de apoyo fundamentalmente documental, que permitiera explanar las nociones básicas sobre el tema, entender las características de la sociedad de la información, precisar los conceptos de gestión del conocimiento y el capital intelectual; para luego esbozar las visiones de la empresa del aprendizaje y el aprendizaje permanente, para finalmente dar luces sobre cuál es el papel de la gerencia de recursos humanos en este nuevo contexto organizacional.es
dc.language.isoeses
dc.publisherINNOVAes
dc.relation.ispartofseriesISSN;2477-9024-
dc.rightsopenAccesses
dc.subjectgestión del conocimiento; gestión de recursos humanos; tecnologías de informaciónes
dc.subjectknowledge management; human resource management; information technologieses
dc.titleCapital intelectual, gestión del conocimiento y la gestión de recursos humanoses
dc.title.alternativeIntellectual capital, knowledge management and human resources managementes
dc.typeArticlees
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