DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3338
Title: Influencias cognoscitivas de la tecnología de información y comunicación en el aprendizaje de la matemática
Other Titles: Cognitive influences of information and communication technology in the learning of mathematics
Authors: Mendoza Velazco, Derling Jose
Keywords: aprendizaje cognoscitivo; TIC; educación; matemática;cognitive learning; ICT; education; mathematics
Issue Date: 31-May-2018
Publisher: INNOVA
Citation: Mendoza Velazco, D. J. (2018). Influencias cognoscitivas de la tecnologí­a de información y comunicación en el aprendizaje de la matemática. INNOVA Research Journal, 3(5), 1-17. https://doi.org/10.33890/innova.v3.n5.2018.446
Series/Report no.: ISSN;2477-9024
Abstract: En el presente artículo se organiza un análisis introspectivo vivencial del aprendizaje significativo, mediante los resultados de una investigación cualitativa, estructurada bajo los paradigmas de la fenomenología interpretativa y la innovación tecnológica, como pilares de enlace primordial para proceder en la indagación del objeto de estudio, estas deducciones de razonamiento aportan nuevas maneras de forjar y vivir la educación, por medio de la aplicación coherente de las tecnologías de información y comunicación (TIC), facilitando y permitiendo la concepción del desarrollo cognitivo, para el pensamiento lógico matemático de los estudiantes en la Universidad Iberoamericana del Ecuador UNIB.E.
Description: In this article we organize an introspective experiential analysis of meaningful learning, through the results of a qualitative research, structured under the paradigms of interpretive phenomenology and technological innovation, as pillars of primordial link to proceed in the investigation of the object of study, These deductions of reasoning provide new ways of forging and living education through the coherent application of information and communication technologies (ICT), facilitating and allowing the conception of cognitive development, for the logical thinking of students at the level academic.
URI: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3338
Appears in Collections:Mayo

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document.pdf403.45 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.