DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3249
Title: El servicio al cliente como filosofía y factor de posicionamiento de las cooperativas de taxis
Other Titles: Customer service as a philosophy and positioning factor of taxis cooperatives
Authors: Vera Campuzano, Nury
Collins Ventura, Nathyn Victor
Keywords: servicio al cliente; cultura organizacional; filosofía corporativa; posicionamiento; cooperativas de taxis;customer service; organizational culture; corporate philosophy; positioning; taxi cooperatives
Issue Date: 28-Feb-2018
Publisher: INNOVA
Citation: Vera Campuzano, N., & Collins Ventura, N. V. (2018). El servicio al cliente como filosofía y factor de posicionamiento de las cooperativas de taxis. INNOVA Research Journal, 3(2), 71-82. https://doi.org/10.33890/innova.v3.n2.2018.413
Series/Report no.: ISSN;2477-9024
Abstract: El objetivo de este artículo científico consiste en socializar la incidencia del servicio al cliente como filosofía y factor de posicionamiento de las cooperativas de taxis de la provincia de Santa Elena. Todas las empresas deben procurar la satisfacción de sus clientes, más aún en un entorno competitivo, donde no solo es suficiente suplir las necesidades de estos, sino encontrar la mejor forma de poder solucionarla, para ello las empresas deben implementar acciones idóneas orientadas al mercado y a preferencia del mercado objetivo. Las cooperativas de Taxis deben considerar el la excelencia en el servicio al cliente como parte de la filosofía corporativa, es decir, tener como valor fundamental de quienes integren una empresa, la vocación de servicio de calidad, procurando de esta forma primero un ambiente armónico entre clientes internos, para posteriormente generar una interacción idónea entre cliente interno y externo referente a la prestación de un servicio, por ello es necesario que para satisfacer de forma total a los clientes externos, lo internos deben estar realmente identificados con la cultura corporativa, para ello las empresas deben saber diseñar de forma En la provincia de Santa Elena el sector de servicios de taxis no proyectan una imagen sólida ante sus clientes, debido a la inadecuada cultura de servicio al cliente, desconocimiento de la incidencia de estrategias de marketing en el posicionamiento en la mente de los usuarios.
Description: The objective of this scientific paper is to socialize the customer service’s impact to taxi cooperatives in the province of Santa Elena as philosophy and positioning factor. All companies should seek customer satisfaction, especially in a competitive market where it is not only sufficient to meet the needs of these, but finding the best way to solve it. Those companies must implement appropriate actions oriented to the market and the target market preference. Taxi cooperatives should consider the excellence in customer service as part of the corporate philosophy, that is, having as a fundamental value of those who integrate a company, the service quality vocation, first of all, trying in this way, a harmonious environment between internal customers, and then, create a suitable interaction between internal and external customers regarding to the provision of service, so that external customers can be satisfied properly which the internal customers must feel identified with the corporate culture. In the province of Santa Elena, taxis sector does not project a strong image before their customers due to inadequate culture of customer service, lack of knowledge about the impact of marketing strategies in the mind’s users.
URI: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3249
Appears in Collections:Febrero

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (7).pdf375.53 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.