DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3223
Title: Una vía de emprendimiento en los estudiantes del Tecnológico Espíritu Santo (TES)
Other Titles: A path to entrepreneurship for students of the Tecnológico Espíritu Santo (TES)
Authors: Fernández Rodríguez, Martha María
Hoppe, Sheylah Maying
Keywords: proyectos de asignaturas; emprendimientos; competencias profesionales;projects of subjects; entrepreneurship; professional skills
Issue Date: 31-Aug-2018
Publisher: Innova Research Journal
Citation: Fernández Rodríguez, M. M., & Hoppe, S. M. (2018). Una vía de emprendimiento en los estudiantes del Tecnológico Espíritu Santo (TES). INNOVA Research Journal, 3(8), 180-191. https://doi.org/10.33890/innova.v3.n8.2018.902
Series/Report no.: ;902
Abstract: Se presentaron los resultados de la aplicación de los proyectos de asignaturas en el Tecnológico Espíritu Santo(TES)como una vía de emprendimiento en los estudiantes. El objetivo de este trabajo fue demostrar en la práctica cómo los proyectos de asignaturas constituyen una metodología que caracteriza a la institución y que permite preparar a los estudiantes para emprender acorde a la especialidad que estudien. El problema científico que motivó la realización de esta investigación fue:¿Cómo los proyectos de asignatura contribuyen a los Emprendimientos en el TES?El contenido del artículo formó parte de los resultados de la puesta en práctica de esta metodología que caracteriza la docencia teórica-práctica en la institución. Se emplearon métodos empíricos como la encuesta, auxiliados de técnicas como la revisión de documentos. Se logró como resultado demostrar a través de uno de los grandes eventos que se realizan en la institución “El Open House” los Emprendimientos que presentan los estudiantes en los que se demuestran competencias y habilidades propias de la profesión en la que se graduarán.
Description: The results of the application of the subject projects in the TechnologicEspiritu Santo were presented as a way of entrepreneurship in the students. The objective of this work was to demonstrate in practice how the subject projects constitute a methodology that characterizes the institution and that allows preparing students to undertake according to the specialty they study. The scientific problem that motivated the realization of this investigation was: How the subject projects contribute to the entrepreneurshipin the TES?The content of the article was part of the results of the implementation of this methodology that characterizes the theoretical-practical teaching in the institution. Empirical methods such as the survey were used, assisted by techniques such as the review of documents. It was achieved as a result to demonstrate through one of the great events that take place in the institution "The Open House" the Entrepreneurship that the students present in which they demonstrate competences and abilities of the profession in which they will graduate
URI: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3223
ISSN: 2477-9024
Appears in Collections:Agosto

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (13).pdf436.6 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.