DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3207
Title: Plan de formación para el manejo de entornos virtuales para los docentes de la Universidad de Guayaquil
Other Titles: Training plan to handle virtual environments for teachers of the University of Guayaquil
Authors: Merchán Riera, Jorge Misael
Zumba, Johanna Patricia
Keywords: formación; entornos virtuales; procesos de enseñanza y aprendizaje; Universidad de Guayaquil;training; virtual environments; teaching and learning; University of Guayaquil
Issue Date: 28-Aug-2018
Publisher: Innova Research Journal
Citation: Merchán Riera, J. M., & Zumba Gamboa, J. P. (2018). Plan de Formación para el manejo de entornos virtuales para los docentes de la Universidad de Guayaquil. INNOVA Research Journal, 3(8), 50-63. https://doi.org/10.33890/innova.v3.n8.2018.639
Series/Report no.: ;639
Abstract: Este artículo tiene como objetivo presentar una propuesta de formación para los profesores universitarios que les permita manejar entornos virtuales como apoyo a los procesos de enseñanza y aprendizaje, en la Universidad de Guayaquil en Ecuador; en específico en la carrera Ingeniería en Sistemas Administrativos Computarizado de la Facultad de Ciencias Administrativas. Se realizó una investigación descriptiva, de campo y transaccional, para diseñar el plan de formación que se aspira aplicar en el año 2018. Se concluye que es necesario que este plan de formación sea parte esencial del plan de carrera de los profesores de la Universidad de Guayaquil, para contribuir con la formación que requiere este nuevo milenio.
Description: This article aims to present a proposal for training for university teachers to enable them to handle virtual environments to support the processes of teaching and learning at theUniversity of Guayaquil in Ecuador; specifically in the career in Computerized Management Systems Engineering at the Faculty of Administrative Sciences. A descriptive research, field study and transectional was held to design the training plan that aims to apply in 2018. It is concluded that it is necessary that this training is an essential part of the career plan for teachers at the University of Guayaquil, to contribute to the training required by this new millennium
URI: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3207
ISSN: 2477-9024
Appears in Collections:Agosto

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (4).pdf315.04 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.