DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3162
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorVillanueva Sampín, Stefanie Desiré-
dc.contributor.authorCarrera Soria, Osvaldo Santiago-
dc.contributor.authorGuerrero Bejarano, Maria Auxiliadora-
dc.date.accessioned2019-04-30T19:38:09Z-
dc.date.available2019-04-30T19:38:09Z-
dc.date.issued2018-12-04-
dc.identifier.citationVillanueva Sampín, S. D., Carrera Soria, O. S., & Guerrero Bejarano, M. A. (2018). El Liderazgo y su relación con la Satisfacción de los Clientes: un enfoque teórico. INNOVA Research Journal, 3(11), 29-34. https://doi.org/10.33890/innova.v3.n11.2018.934es
dc.identifier.otherhttps://doi.org/10.33890/innova.v3.n11.2018.934-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3162-
dc.descriptionIn every organizationit is important that each group has an established structure, where there will always be those who assume a greater degree of responsibility, evaluate, make decisions and have their approach based on organizational objectives. Therefore, it is very natural that in any work group a leader stands out, which contributes to the development and achievement of the established objectives.There are several types of leadership, but whatever the profile of the same, the main objective should be aimed at leading the group towards success and in the business, environment is not an exception. For the client to perceive a good service and be sati sfied with it, the employee must feel motivated, that is why the importance of the figure of the leader.es
dc.description.abstractEn toda organización es importante que cada grupo tenga una estructura establecida, en donde siempre existiránquienes asuman un mayor grado de responsabilidad, evalúen, tomen decisiones y tengan su enfoque basado en los objetivos organizacionales. Por ello, es muy natural que en cualquier grupo de trabajo sobresalga un líder, el cual contribuye con el desarrollo y logro delos objetivos establecidos. Existen varios tipos de liderazgo, pero sea cual sea el perfil del mismo, el objetivo principal deberá ir encaminado a dirigir al grupo hacia el éxito y en el entorno empresarial no es una excepción. Para que el cliente perciba un buen servicio y se encuentre satisfecho con el mismo, el empleado deberá sentirse motivado, es por ello la importancia de la figura del líder.es
dc.language.isoeses
dc.publisherINNOVAes
dc.relation.ispartofseriesISSN;2477-9024-
dc.rightsopenAccesses
dc.subjectliderazgo; decisiones; motivación; satisfacción de clientees
dc.subjectleadership; decisions; motivation; customer satisfactiones
dc.titleEl liderazgo y su relación con la satisfacción de los clientes: un enfoque teóricoes
dc.title.alternativeLeadership and its relationship with customer satisfaction: a theoretical approaches
dc.typeArticlees
Appears in Collections:Noviembre

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (13).pdf258.75 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.