DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3074
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorBurbano, Katrushka-
dc.contributor.authorOrtiz Puebla, Ortiz Puebla-
dc.coverage.spatialSede Quitoes_ES
dc.creatorOrtiz Puebla, Ortiz Puebla-
dc.date.accessioned2019-03-22T18:45:39Z-
dc.date.available2019-03-22T18:45:39Z-
dc.date.issued2019-03-
dc.identifier.citationOrtiz Puebla,Ortiz Puebla. (2018). Análisis del lenguaje oral en niños y niñas de segundo año de Educación General Básica de la escuela fiscal “Carmen Amelia Hidalgo” y la escuela fiscomisional “Anexa Guayaquil”. Facultad de Ciencias Médicas. UIDE. Quito. 28p.es_ES
dc.identifier.otherBQU'055818-
dc.identifier.urihttp://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3074-
dc.description.abstractsocial estates represent an evidence that, in the school setting, they always play at a disadvantage for students who attend state educational institutions. Based on the fact that there is a high proportion of students attending fiscal and fiscomisional schools nationwide, the percentage of years of schooling does not exceed tenth grade and, taking into account that better paid jobs require good reading and writing skills, there is relevant information in relation to the maturity of the oral language before entering the second grade of General Basic Education in which the alphabetic code is acquired. It is affirmed that passing from oral language to written language constitutes a central axis in organization of the acquisition the alphabetic code.es_ES
dc.description.abstractlos estamentos representan una evidencia que, en el marco escolar, juegan siempre en desventaja para los estudiantes que acuden a instituciones educativas estatales; partiendo de que hay un alto índice de alumnos que asisten a escuelas fiscales y fiscomisionales a nivel nacional, el porcentaje de años de escolaridad no sobrepasa el décimo grado y, tomando en consideración que los trabajos mejores remunerados requieren buenas habilidades de lectura y escritura, no existe información relevante en relación a la madurez del lenguaje oral antes del ingreso al segundo grado de Educación General Básica en el cual se adquiere el código alfabético. Se afirma que pasar del lenguaje oral al lenguaje escrito constituye un eje central en la adquisición del código alfabético.es_ES
dc.format.extent28p.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.publisherQUITO/UIDE/2019es_ES
dc.rightsopenAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/ec/es_ES
dc.subjectLENGUAJE ORALes_ES
dc.subjectMADURES NEUROPSICOLÓGICAes_ES
dc.subjectEDUCACIÓNes_ES
dc.subjectDESARROLLO INFANTILes_ES
dc.titleAnálisis del lenguaje oral en niños y niñas de segundo año de Educación General Básica de la escuela fiscal “Carmen Amelia Hidalgo” y la escuela fiscomisional “Anexa Guayaquil”es_ES
dc.typebachelorThesises_ES
Appears in Collections:Tesis - Psicología

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
T-UIDE-1124 (2).pdfCONFIDENCIAL 99.39 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons