DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/6708
Title: Asociación entre aprendizaje, problemas de concentración, integración escolar, participación negativa y aspiraciones con la deserción escolar en un Colegio Militarizado
Other Titles: Association between learning, concentration problems, school integration, negative participation and aspirations with school dropout in Militarized School
Authors: De la O-Cavazos, Óscar
Lozano-Treviño, David Fernando
Keywords: aprendizaje;knowledge;deserción escolar;early school leaving;educación media superior;high school education;factores cognitivos;cognitive factors;México;Mexico
Issue Date: 10-Jan-2024
Publisher: Innova Research Journal
Citation: De la O-Cavazos,O. y Lozano-Treviño, D.(2024). Asociación entre aprendizaje, problemas de concentración, integración escolar, participación negativa y aspiraciones con la deserción escolar en un Colegio Militarizado. INNOVA Research Journal, 9(1), 17-34. https://doi.org/10.33890/innova.v9.n1.2024.2437
Series/Report no.: ;2437
Abstract: El objetivo de la presente investigación es asociar el aprendizaje, los problemas de concentración, la integración escolar, la participación negativa y las aspiraciones con la propensión de deserción escolar en los alumnos de un colegio militarizado. El estudio fue no experimental, descriptivo y correlacional con una muestra de 350 estudiantes. Se propone un modelo empírico donde se muestran los resultados obtenidos: las asociaciones negativas del aprendizaje y las aspiraciones del estudiante con la inclinación por desertar y las asociaciones positivas de los problemas de concentración, integración escolar negativa y la participación inadecuada con el abandono escolar.
Description: The purpose of this investigation is to associate learning, concentration problems, school integration, negative participationand aspirations with the propensity of school dropout of students in a militarized school. The study was non-experimental, descriptive and correlational with a sample of 350 students. An empirical model that shows the negative association of learning and the aspirations of students with the inclination to dropout this militarized school and the positive association of concentration problems, negative school integration and inappropriate participation with the early school leaving is suggested.
URI: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/6708
ISSN: 2477-9024
Appears in Collections:Enero - Abril

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2437-Texto del artículo-13108-1-10-20240110.pdfAsociación entre aprendizaje, problemas de concentración, integración escolar, participación negativa y aspiraciones con la deserción escolar en un Colegio Militarizado919.7 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.