Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/6191
Title: | Neuroeducación |
Authors: | Maila Piedra, Nelson Ramiro Cobeña Talledo, Rosa Andrea (tutor) |
Keywords: | SINDROME DE BURNOUT;DESPERZONALIZACIÓN;DESERCIÓN LABORAL;INTELIGENCIA EMOCIONAL |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | QUITO/UIDE/2023 |
Citation: | Maila Piedra, Nelson Ramiro. (2023). Neuroeducación. Facultad de Jurisprudencia. UIDE. Quito. 35 p. |
Abstract: | El objetivo del estudio del presente caso refiere a demostrar el grado de incidencia del síndrome de Burnout entre los profesionales que ejercen el rol de docencia, relacionarlos con los problemas de salud mental, física y emocional, demostrando que este paradigma influye en la inteligencia interpersonal, afectando el ciclo académico tanto con alumnos como con los compañeros de trabajo. La base para demostrar dicho estudio consiste en la aplicación de instrumentos: test de Maslach Burnout Inventory (MBI-Ed) para evaluar el agotamiento emocional, deserción laboral y despersonalización. Conjuntamente la aplicación de herramientas que fortalezcan las IM interpersonales, en el test emocional de Goleman, nos permite una retroalimentación del proceso, complementándolo con un plan de intervención, y un círculo de apoyo. Herramientas que lograrán asertivamente intervenir en dicho proceso y mejorar las relaciones interpersonales de las personas involucradas. The objective of the present case study refers to demonstrating the degree of incidence of Burnout syndrome among professionals who exercise the role of teaching, relate them to mental, physical and emotional health problems, demonstrating that this paradigm influences interpersonal intelligence, affecting the academic cycle with both students and co-workers. The basis for demonstrating this study consists in the application of instruments: Maslach Burnout Inventory test (MBI-Ed) to evaluate emotional exhaustion, job desertion and depersonalization. Together, the application of tools that strengthen interpersonal IM, in the Goleman emotional test, allows us to provide feedback on the process, complementing it with an intervention plan and a circle of support. Tools that will assertively intervene in said process and improve the interpersonal relationships of the people involved. |
URI: | https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/6191 |
Appears in Collections: | Tesis - Maestría-Psicopedagogía |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
UIDE-Q-TMPSC-2023-7.pdf | TESIS A TEXTO COMPLETO | 489.97 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.