DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/4762
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAdrianzén Segovia, Cyntia Sofía-
dc.date.accessioned2021-09-28T17:34:44Z-
dc.date.available2021-09-28T17:34:44Z-
dc.date.issued2021-09-10-
dc.identifier.citationAdrianzén Segovia, C. S.(2021). Influencia de la ansiedad en el aprendizaje del idioma inglés como lengua extranjera en estudiantes de educación superior. INNOVA Research Journal, 6(3), 58-78. https://doi.org/10.33890/innova.v6.n3.2021.1742es
dc.identifier.issn2477-9024-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/4762-
dc.descriptionThe objective of this research was to determine the level of anxiety in the face of learning a foreign language, in this case the English language, for which 37 students from a higher education institute in Lima, Peru were considered as a reference. The sample was made up of women and men. The instruments used were: The Foreign Language Classroom Anxiety Scale (FLCAS) to assess anxiety and an instrument to measure speaking ability as part of learning the English language. A medium level of anxiety was observed and the main component was test anxiety.es
dc.description.abstractLa presente investigación tuvo como objetivo determinar el nivel de ansiedad frente al aprendizaje de una lengua extranjera, como el caso del idioma inglés, por lo que se consideró como referencia a 37 estudiantes de un instituto de educación superior de Lima, Perú. La muestra la conformaron mujeres y varones. Los instrumentos utilizados fueron: The Foreign Language Classroom Anxiety Scale (FLCAS)para evaluar la ansiedad y un instrumento para medirla habilidad speaking como parte del aprendizaje del idioma inglés. Se observó un nivel de ansiedad medio y el principal componente fue la ansiedad ante los exámenes.es
dc.language.isoeses
dc.publisherInnova Research Journales
dc.relation.ispartofseries;1742-
dc.rightsopenAccesses
dc.subjecteducación bilingüees
dc.subjectbilingual educationes
dc.subjectansiedad en el aprendizajees
dc.subjectlearning anxietyes
dc.titleInfluencia de la ansiedad en el aprendizaje del idioma inglés como lengua extranjera en estudiantes de educación superiores
dc.title.alternativeAnxiety influence on learning English as a foreign language in higher education studentses
dc.typeArticlees
Appears in Collections:Septiembre - Diciembre

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1742-Texto del artículo-9418-1-10-20210910.pdfInfluencia de la ansiedad912.95 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.