DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/4599
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCarbajal LLanos, Yvana Mireya-
dc.date.accessioned2021-06-02T20:43:21Z-
dc.date.available2021-06-02T20:43:21Z-
dc.date.issued2021-05-10-
dc.identifier.citationCarbajal Llanos, Y. M. (2021). Efectos en el nivel de impulsividad-reflexividada partir de un Programa de Intervención Educativa. Innova Research Journal, 6(2), 117-132.es
dc.identifier.issn2477-9024-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/4599-
dc.descriptionThe objective of the research was to verify the effectiveness of the application of an Educational Intervention Program at the impulsivity-reflexivity level in a group of students of the 3rd grade of Primary education. The approach used was quantitative, experimental, quasi-experimental design. The study sample was 40 students, who were in the 3rd grade of the primary level; of which 20 belonged to the experimental group and 20 to the control group to whom the Cairns Family Figures Test (MFF) Matching Family Figures Test (MFF) was previously applied as mating criteria and the Gargallo PIAAR-R Program for the experimental phase. The statistical analysis of the data obtained, allowed to verify the effectiveness of the Educational Intervention Program by decreasing the level of impulsivity, the latency time increases and the number of errors decreases in a group of students of the 3rd grade of Primary Education.es
dc.description.abstractLa investigación tuvo como objetivo comprobar la efectividad de la aplicación de un Programa de Intervención Educativa en el nivel de impulsividad-reflexividad en un grupo de estudiantes del 3° grado de educación Primaria. El enfoque utilizado fue cuantitativo, de tipo experimental, diseño cuasi experimental. La muestra de estudio fueron 40 estudiantes, que cursaban el 3° tercer grado del nivel primario; de los cuales 20 pertenecieron al grupo experimental y 20 al grupo control a quienes se les aplicó previamente el Test de Emparejamiento de Figuras Familiares Matching Familiar Figures Test (MFF) de Cairns y Cammock como criterio de apareamiento y el Programa PIAAR-R de Gargallo para la fase experimental. El análisis estadístico de los datos obtenidos, permitió comprobar la efectividad del Programa de Intervención Educativa al decrementar el nivel de impulsividad, el tiempo de latencia se incrementa y se disminuye el número de errores en un grupo de estudiantes del 3° grado de Educación Primaria.es
dc.language.isoeses
dc.publisherINNOVA Research Journales
dc.relation.ispartofseries;1574-
dc.rightsopenAccesses
dc.subjectreflexividades
dc.subjectreflexivityes
dc.subjectmpulsividades
dc.subjectimpulsivityes
dc.subjectprograma de intervención educativaes
dc.subjecteducational intervention programes
dc.subjecttiempo de latenciaes
dc.subjectatency timees
dc.subjectnúmero de erroreses
dc.subjectnumber of errorses
dc.titleEfectos en el nivel de impulsividad-reflexividad a partir de un Programa de Intervención Educativaes
dc.title.alternativeEffects on the level of impulsivity-reflexivity from an Educational Intervention Programes
dc.typeArticlees
Appears in Collections:Mayo - Agosto

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1574-Texto del artículo-8530-1-10-20210510.pdfEfectos en el nivel de impulsividad-reflexividad649.29 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.