DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/4454
Title: Análisis de la gestión administrativa y la calidad del servicio en la atención de los partos humanizados en un hospital nacional de Lima
Other Titles: Analysis of administrative management and service quality in the care of humanized births in a national hospital in Lima
Authors: Aliaga Díaz, Susana
Alcas Zapata, Noel
Keywords: gestión administrativa;administrative management;calidad de servicio;quality of service;parto humanizado;humanized delivery
Issue Date: 12-Jan-2021
Publisher: INNOVA Research Journal
Citation: Aliaga Díaz, S., & Alcas Zapata, N. (2021). Análisis de la gestión administrativa y la calidad del servicio en la atención de los partos humanizados en un hospital nacional de Lima. INNOVA Research Journal, 6(1), 18-30. https://doi.org/10.33890/innova.v6.n1.2021.1490
Series/Report no.: ;1490
Abstract: Este trabajo tuvo como objetivo encontrar la influencia de la gestión administrativa y la calidad del servicio de un hospital público de la ciudad de Lima en los partos humanizados, estudio cuantitativo, descriptivo, causal y transversal. Se trabajó con una muestra de 90 pacientes de una población de 117 mujeres que se atendieron en dos meses seguidos; muestreo aleatorio. Se utilizaron tres instrumentos validados por expertos y cuya confiabilidad se midió con Alfa de Cronbach. En los resultados se evidenció que existe incidencia de la gestión administrativa y la calidad de servicio en el parto humanizado.
Description: Theobjective of this work was to find the influence of the administrative management and the quality of the service of a public hospital in the city of Lima in the humanized deliveries, quantitative, descriptive, quasal and transversal study. We worked with a sample of 90 patients from a population of 117 women who were treated in two consecutive months; random sampling. Three instruments validated by experts and whose reliability was measured with Cronbach's Alpha were used. The results showed that there is an incidence of administrative management and quality of service in humanized delivery.
URI: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/4454
ISSN: 2477-9024
Appears in Collections:Enero - Abril

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1490-Texto del artículo-7939-1-10-20210112.pdfgestión administrativa y calidad del servicio653.3 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.