DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/4419
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorJara Ames, Edith Honorina-
dc.contributor.authorCubas Romero, Taniht Lisseth-
dc.contributor.authorCárdenas Vila, Roxana Maribel-
dc.contributor.authorLizarraga Carrasco, Omar Arturo-
dc.date.accessioned2021-01-14T17:53:39Z-
dc.date.available2021-01-14T17:53:39Z-
dc.date.issued2020-11-27-
dc.identifier.citationJara Ames, E.H., Cubas Romero, T.L., Cárdenas Vila, R.M., & Lizarraga Carrasco, O.A. (2020). Estandarización del Cuestionario de Actitudes y Estrategias Cognitivas Sociales en Escolares de Instituciones Educativas del Distrito de Ate. INNOVA Research Journal, 5 (3.1), 40-57. https://doi.org/10.33890/innova.v5.n3.1.2020.1540es
dc.identifier.issn2477-9024-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/4419-
dc.descriptionThe purpose of the research was to evaluate the psychometric properties of the Attitudes and Social Cognitive Strategies Questionnaire (AECS) in schoolchildren from educational institutions in the District of Ate. For this, a study of non-experimental design of an instrumental type was carried out with a sample of 979 students of both sexes between the ages of 12 to 17 years. Descriptive statistics will be used to obtain the result, through the mean and standard deviation. Inferential statistics will also be used, analyzing the reliability by means of Crombach's Alpha coefficient, the validity of the construct from the factor analysis and the normative scales that will be presented in percentiles. The design used in this research was non-experimental of the instrumental type. The instrument of attitudes and socialcognitive strategies was used, which consists of 137 questions with a multiple scale from 1 to 7. According to the statistical results, it is concluded that the test is valid and reliable for the population of schoolchildren in the Ate District. In addition, the corresponding percentiles were elaborated.es
dc.description.abstractLa investigación tuvo como finalidad evaluar las propiedades psicométricas del Cuestionario de Actitudes y Estrategias Cognitivas Sociales (AECS) en escolares de instituciones educativas del Distrito de Ate. Para ello se trabajó un estudio de diseño no experimental de tipo instrumental con una muestra de 979 estudiantes de ambos sexos entre las edades de 12 a 17 años. Para la obtención del resultado se empleará la estadística descriptiva, a través de la media y la desviación estándar. También se utilizará la estadística inferencial analizando la confiabilidad por medio del coeficiente Alpha de Crombach, la validez del constructo desde el análisis factorial y los baremos normativos que se presentarán en percentiles. El diseño utilizado en esta investigación fue No experimental de tipo instrumental. Se empleó el instrumento de actitudes y estrategias cognitivas sociales el cual consta de 137 preguntas con una escala múltiple del 1 al 7. De acuerdo con los resultados estadísticos se concluye que el test es válido y confiable para la población de escolares del Distrito de Ate, además se elaboraron los percentiles correspondientes.es
dc.language.isoeses
dc.publisherINNOVA Research Journales
dc.relation.ispartofseries;1540-
dc.rightsopenAccesses
dc.subjectEstrategias cognitivas socialeses
dc.subjectSocial cognitive strategieses
dc.subjectactitudes socialeses
dc.subjectsocial attitudeses
dc.subjectestandarizaciónes
dc.subjectstandardizationes
dc.subjectcompetencia sociales
dc.subjectsocial competencees
dc.subjectadolescenteses
dc.subjectadolescentses
dc.titleEstandarización del Cuestionario de Actitudes y Estrategias Cognitivas Sociales en Escolares de Instituciones Educativas del Distrito de Atees
dc.title.alternativeStandardization of the Questionnaire of Attitudes and Social Cognitive Strategies in Schoolchildren of EducationalInstitutions of the Ate districtes
dc.typeArticlees
Appears in Collections:Septiembre - Diciembre (CIIM-1)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1540-Texto del artículo-7636-1-10-20201127.pdfActitudes y estrategias cognitivas886.79 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.