DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/4164
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorHuaita Acha, Cristian Abel-
dc.date.accessioned2020-06-19T05:11:08Z-
dc.date.available2020-06-19T05:11:08Z-
dc.date.issued2020-05-07-
dc.identifier.citationHuaita Acha C.A.(2020). Tiempo de ser diferente, tiempo de ser teacherpreneur y motivar estudiantes. INNOVA Research Journal, 5(2), 200-218. https://doi.org/10.33890/innova.v5.n2.2020.1269es
dc.identifier.issn2477-9024-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/4164-
dc.description.abstractUno de los factores determinantes del fracaso y deserción en la educación superior es la falta de motivación, un gran número de estudios ha hecho evidente que muchas instituciones educativas no generan ese vínculo especial entre el disfrute del estudiante en aula y las metodologías utilizadas por el docente. Ante la necesidad de motivar estudiantes a niveles adecuados, la investigación encontró en el “teacherpreneur” o docente emprendedor, a un modelo de docente que respaldado por su metodología y preparación procura que el estudiante forje actitud positiva hacia su futura profesión y se mantenga constantemente motivado. La investigación de tipo experimental y diseño pre experimental buscó demostrar la influencia positiva del teacherpreneur sobre la motivación del estudiante y para tal fin se aplicó en Lima, Perú, en una escuela de negocios,un pre-test y un post-test, antes y después de recibir clases con teacherpreneurs, de tal forma que se compararon los niveles de motivación iniciales con los finales y se obtuvieron resultados categóricos que demostraron el grado significativo de influencia que un teacherpreneur ejerce sobre la motivación de sus estudiantes. Por ello la motivación es el eje impulsor que moviliza toda conducta.es
dc.description.sponsorshipOne of the determining factors of failure and dropout in higher education is the lack of motivation, a large number of studies showedthis, making it clear that manyeducational institutions fail to generate that speciallink between student enjoyment in the classroom and methodologies used in teaching practice. Given this need to achieve students with suitablelevels of motivation,theresearch found inthe “teacherpreneur”or entrepreneurship teacher, a teacher who based on his particular way to teach and preparationlooking for that student forges a positive attitude in his future career and maintains constant interest. The experimental research and pre experimental design sought to show how positively a teacherpreneur influences in student motivation and for this purpose a pre-test and post-test was applied to a business school in Lima, Peru; before and after receiving classes with teacherpreneurs, in such a way that the initial levels of motivation were compared against the final ones and categorical results were obtained that demonstrate the significant degree of influence that a teacherpreneur exerts on the motivation of his students.That is why motivation is the driving axis that mobilizes all behavior.es
dc.language.isoeses
dc.publisherINNOVA Research Journales
dc.relation.ispartofseries;1269-
dc.rightsopenAccesses
dc.subjectdocente emprendedor; educación superior; emprendimiento; motivación emprendedora; capacidad de motivar.es
dc.subjectentrepreneurial teacher; higher education; entrepreneurship; entrepreneurial motivation; ability to motivate.es
dc.titleTiempo de ser diferente, tiempo de ser teacherpreneur y motivar estudianteses
dc.title.alternativeIt’s time to be different, it’s time to be a teacherpreneur and motivate studentses
dc.typeArticlees
Appears in Collections:Mayo - Agosto

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1269-Texto del artículo-6220-1-10-20200507.pdfTeacherpreneur y motivar estudiantes745.58 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.