DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/4012
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBravo Guerrero, Fabián Eugenio-
dc.date.accessioned2020-01-24T17:07:28Z-
dc.date.available2020-01-24T17:07:28Z-
dc.date.issued2020-01-21-
dc.identifier.citationBravo Guerrero, F. E. (2020). Dificultades que enfrentan los nuevos estudiantes universitarios en Matemática. INNOVA Research Journal, 5(1), 1-13. https://doi.org/10.33890/innova.v5.n1.2020.994es
dc.identifier.issn2477-9024-
dc.identifier.otherhttps://doi.org/10.33890/innova.v5.n1.2020.994-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/4012-
dc.descriptionThis research analyzes the problems that students face during the transition between school and the first semester of university studies, in mathematics. For this, at the end of the first semester, new students were surveyed, it was inquired about their previous formation in mathematics, the process of entrance to the university and the subjects taken in the area of mathematics, in addition the academic records were reviewed once finalized the first semester. It was found that many students come from families where those responsible for the family have no or no primary education; also, that they don ́t have good bases in mathematics, and that studies in the career are difficult. It is provided with information to reflect on the selection process, pre-university course and the curricular design of the career. It is very important to know the students who have just entered and their experience during the first semester, not only through statistical figures, but to understand the difficulties they go through.es
dc.description.abstractEsta investigación analiza los problemas que enfrentan los estudiantes durante la transición entre el colegio y el primer semestre de estudios universitarios, en la matemática. Para esto, al final del primer semestre se encuestó a estudiantes recién ingresados, se averiguó sobre su formación previa en matemática, el proceso de ingreso ala universidad y las asignaturas tomadas del área de matemática, además, se revisó los registros académicos una vez finalizado el primer semestre. Se encontró que muchos estudiantes provienen de familias donde los responsables del hogar tienen formación primaria o ninguna; también, que no tienen buenas bases en matemática, y que los estudios en la carrera son difíciles. Se aporta con información para reflexionar sobre el proceso de selección, curso preuniversitario y el diseño curricular de la carrera. Es muy importante conocer a los estudiantes que recién ingresan y su vivencia durante el primer semestre, no solo a través cifras estadísticas, sino comprender las dificultades que ellos atraviesan.es
dc.language.isoeses
dc.publisherINNOVA Research Journales
dc.relation.ispartofseries;994-
dc.rightsopenAccesses
dc.subjectIngreso a la universidades
dc.subjectentrance to the universityes
dc.subjectformación docente en matemáticases
dc.subjectteacher training in mathematicses
dc.subjectbases de matemáticases
dc.subjectbases of mathematicses
dc.subjectproceso de admisiónes
dc.subjectadmission processes
dc.subjectprimer semestre en la universidades
dc.subjectfirst semester in the universityes
dc.titleDificultades que enfrentan los nuevos estudiantes universitarios en Matemáticaes
dc.title.alternativeDifficulties facing new university students in Mathematicses
dc.typeArticlees
Appears in Collections:Enero - Abril

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
994-Texto del artículo-5412-1-10-20200121.pdfDificultades en estudiantes universitarios436.28 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.