DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/4007
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorZumba, Johanna Patricia-
dc.contributor.authorCedeño Morán, Francisco José-
dc.date.accessioned2020-01-23T21:49:59Z-
dc.date.available2020-01-23T21:49:59Z-
dc.date.issued2019-09-06-
dc.identifier.citationZumba, J. P., & Cedeño Morán, F. J. (2019). Conceptualización de la plataforma de e-marketing para la promoción del turismo comunitario en la Provincia del Guayas. INNOVA Research Journal, 4(3), 145-157. https://doi.org/10.33890/innova.v4.n3.2019.990es
dc.identifier.issn2477-9024-
dc.identifier.otherhttps://doi.org/10.33890/innova.v4.n3.2019.990-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/4007-
dc.descriptionEcuador has experienced tourism growth that has generated economic well-being, improving the quality of life of citizens and promoting attractive places within the country. Even so, it has not beenable to fully exploit the biodiversity of its natural, cultural, environmental and social resources in a sustainable and sustainable manner. Community tourism seeks to solve these gaps, as well as promoting development in rural areas; for this, it needs mechanisms of promotion and diffusion of the cantons that conform the provinces, being the Technologies of Information and Communication (TIC) a powerful channel of marketing. The objective of this article is to present the initial results of the research called: Platform of e-marketing to enhance community tourism in the Province of Guayas, in areas of low development. Three segments were structured: first, community tourism in Ecuador is addressed, as a second aspect the relationship between community tourism and ICT, to finish explaining the conceptualization of the platform to be developed. Which promises to be an effective tool for the promotion of community tourism in Ecuador.es
dc.description.abstractEcuador ha experimentado un crecimiento turístico que ha generado bienestar económico, mejorando la calidad de vida de los ciudadanos y promoviendo atractivos lugares dentro del país. Aun así, no ha logrado explotar completamente la biodiversidad de sus recursos naturales, culturales, ambientales y sociales en forma sostenible y sustentable. El turismo comunitario busca solucionar estos vacíos, así como promover el desarrollo es las zonas rurales; para ello, necesita mecanismos de promoción y difusión de los cantones que conforman las provincias, siendo las Tecnologías de Información y Comunicación (TIC) un potente canal de mercadeo. El objetivo de este artículo es exponer los resultados iniciales de la investigación denominada: Plataforma de e-marketing para potenciar el turismo comunitario en la Provincia del Guayas, en las zonas de bajo desarrollo. Se estructuraron tres segmentos: en primer lugar, se aborda el turismo comunitario en el Ecuador, como segundo aspecto la relación entre el turismo comunitario y TIC, para terminar explicando la conceptualización de la plataforma a desarrollar. La cual promete ser una herramienta efectiva para la promoción del turismo comunitario en el Ecuador.es
dc.language.isoeses
dc.publisherINNOVA Research Journales
dc.relation.ispartofseries;990-
dc.rightsopenAccesses
dc.subjectturismo comunitarioes
dc.subjectcommunity tourismes
dc.subjecttecnologías de información y comunicaciónes
dc.subjectinformation and communication technologieses
dc.subjecte-marketinges
dc.subjecte-marketinges
dc.subjectprovincia del Guayases
dc.subjectprovince of Guayases
dc.titleConceptualización de la plataforma de e-marketing para la promoción del turismo comunitario en la Provincia del Guayases
dc.title.alternativeConceptualization of the e-marketing platform for the promotion of community tourism in the Province of Guayases
dc.typeArticlees
Appears in Collections:Septiembre - Diciembre

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
990-Texto del artículo-4084-1-10-20190913.pdfConceptualización de la plataforma de e-marketing415.45 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.