DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3796
Title: Estrategias comunicativas en la relación de padres e hijos adolescentes, 2018
Other Titles: Communicative strategies in the relationship of parents and adolescent children, 2018
Authors: Arellanos Tafur, Olga Natividad
Arellanos Tafur, Rosario del Carmen
Keywords: estrategias comunicativas y relación de padres a hijos;communication strategies and parent-child relationship
Issue Date: 6-May-2019
Publisher: INNOVA
Citation: Arellanos Tafur, O. N., & Arellanos Tafur, R. del C. (2019). Estrategias comunicativas en la relación de padres e hijos adolescentes, 2018. INNOVA Research Journal, 4(2), 32-44. https://doi.org/10.33890/innova.v4.n2.2019.1005
Series/Report no.: ISSN;2477-9024
Abstract: El siguiente artículo es de naturaleza teórica y tiene por objetivo presentar un análisis de la situación en la que se encuentran los padres de familia en relación con sus hijos adolescentes; así como, una herramienta para mejorar dicha relación familiar. La creación de este tipo de proyectos es importante, ya que presentan experiencias exitosas de otros países; los cuales, presentan programas que pueden ser aplicadas para evitar que se deteriore la comunicación entre padres e hijos adolescentes; ya que se encuentran en una etapa muy difícil. La metodología que se utilizó es de origen mixto y se recurrió a tres de sus técnicas que son la observación, la revisión bibliográfica y de campo. En la ejecución de los talleres se realizaron actividades formativas de interés tanto para padres e hijos que permitieron desarrollar estrategias para lograr una comunicación asertiva y de esta manera contribuir a la formación integral de los adolescentes y lograr un proyecto de vida.
Description: The following article is of a theoretical nature and aims to present an analysis of the situation in which parents find themselves in relation to their adolescent children; as well as, a tool to improve this family relationship. The creation of this type of projects are important, since they present successful experiences from other countries; which, they present programs that can be applied to avoid that the communication between parents and adolescent children is deteriorated; since they are in a very difficult stage. The methodology used was of mixed origin and three of its techniques were used: observation, bibliographic and field review. In the execution of the workshops formative activities of interest for both parents and children were carried out, which allowed developing strategies to achieve an assertive communication and in this way contribute to the integral formation of the adolescents and achieve a life project.
URI: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3796
Appears in Collections:Mayo - Agosto

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (3).pdf409.86 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.