DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3720
Title: Estrategia metodológica para desarrollar la competencia del manejo de la información en estudiantes universitarios
Other Titles: Methodological strategy to develop the competence of information management in university students
Authors: Rodríguez Arboleda, Verónica
Gallar Pérez, Yamirlis
Barrios Queipo, Enrique Aurelio
Keywords: manejo de información; competencia; estrategia metodológica;information management; competition; methodological strategy
Issue Date: 30-Nov-2016
Publisher: INNOVA
Citation: Rodríguez, V. E. (2016). Estrategia metodológica para desarrollar la competencia del manejo de la información en estudiantes universitarios. INNOVA Research Journal, 1(11), 157-168. https://doi.org/10.33890/innova.v1.n11.2016.102
Series/Report no.: ISSN;2477-9024
Abstract: El proceso de enseñanza aprendizaje tiene una estructura y un funcionamiento sistémico, la calidad de su componente de ejecución depende del procesamiento de la información, ya que su uso adecuado posibilita la participación activa de los estudiantes en la producción de resultados de aprendizaje. El presente estudio muestra una estrategia metodológica para el manejo de la información que concientiza sobre necesidad de acceder y utilizar diversas fuentes, respetando la propiedad intelectual de sus autores. Se utiliza la Investigación Acción Participativa y se implementa un conjunto de acciones de manera que las prácticas investigativas se reviertan en la apropiación de destrezas para adquirir, analizar, evaluar, organizar, procesar y comunicar mediante el uso de tecnología.
Description: The teaching-learning process has a structure and systemic functioning, the quality of its execution component depends on the information processing, its proper use enables the active participation of students in the production of learning outcomes. This study presents a methodological strategy for information management that awareness about the need to access and use a variety of sources, respecting the intellectual property of their authors. Participatory Action Research is used to implement actions so that research practices are reversed in the appropriation of skills to acquire, analyze, evaluate, organize, process and communicate using technology.
URI: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3720
Appears in Collections:Noviembre

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (13).pdf462.91 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.