DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3710
Title: Influencia de la página de Facebook de la Universidad Politécnica Salesiana, sede Guayaquil, como medio de información para los estudiantes
Other Titles: Influence of the Facebook page of the Universidad Politécnica Salesiana, Guayaquil headquarters, as a means of information for students
Authors: Rodas Soto, Betty Isabel
Álvarez, Ronald
Keywords: tecnología; información; comunicación; Facebook; interactividad;technology; information; communication; facebook; interactivity
Issue Date: 30-Nov-2016
Publisher: INNOVA
Citation: Rodas, B. I., & Á lvarezR. (2016). Influencia de la página de Facebook de la Universidad Politécnica Salesiana, sede Guayaquil, como medio de información para los estudiantes. INNOVA Research Journal, 1(11), 42-62. https://doi.org/10.33890/innova.v1.n11.2016.68
Series/Report no.: ISSN;2477-9024
Abstract: El avance tecnológico mediatiza y transforma la comunicación, digitalizando el modo tradicional y material de informarse. Se yuxtaponen los encuentros físicos por las nuevas plataformas, dentro de la web 2.0, donde se gesta la sociedad en los ámbitos de identificación e información, no solo como escenario de interacción sino también un espacio para comunicarse. Desde este contexto, la Universidad Politécnica Salesiana sede Guayaquil, en el año 2010, crea una plataforma en la conocida red social Facebook, con el propósito de presentar un espacio de identidad y abastecimiento de noticias dentro de la comunidad universitaria para que los estudiantes puedan acceder a la información de manera oficial. En consecuencia, la investigación analiza el impacto y contribución en el desarrollo académico, con el fin de constatar la intencionalidad de su creación, los contenidos que se difunden, los niveles de pertinencia en el consumo y la factibilidad de su continuidad, como medio de información, interacción e identidad en los estudiantes.
Description: Given the need for professorial training process in Education Science and its social significance, the objective of this work is to reflect on the training in university teaching from its application in practice. From the theoretical foundations of the educability and educatividad, an interactive program that would combine presentiality using virtual resources, was conceived through a course that would privilege the professional exchange with the possibilities of using the Virtual Classroom Cooperative Learning (AVAC) of the University. It was intended to enable socialization and assimilation cooperatively content, paying special attention to the theory linking practice. In the evaluative plane it was helped to reaffirm the sense of belonging to the teachingprofession, regardless of the subjects head into the teaching-learning process. 94% of participants said the positive impact of the ongoing transformation of teaching. In this area the significance of the teaching work to finalize highlighted the links between science and subject to contribute to the integral formation of students, in the framework of the substantive processes of higher education.
URI: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3710
Appears in Collections:Noviembre

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (3).pdf873.78 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.