DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3703
Title: Fundamentos filosóficos y sociológicos de la inclusión educativa y la atención a la diversidad
Other Titles: Philosophical and sociological foundations of educational inclusion and attention to diversity
Authors: Fernández Rodríguez, Martha María
Keywords: filosóficos; sociológicos; legales; diversidad; inclusión;philosophical; sociological; legal; diversity; inclusion
Issue Date: 30-Oct-2016
Publisher: INNOVA
Citation: Ferandez Rodri­guezM. M. (2016). Fundamentos filosóficos y sociológicos de la inclusión educativa y la atención a la diversidad. INNOVA Research Journal, 1(10), 115-120. https://doi.org/10.33890/innova.v1.n10.2016.83
Series/Report no.: ISSN;2477-9024
Abstract: Se presentaron los Fundamentos filosóficos y sociológicos de la inclusión educativa y la atención a la diversidad. El objetivo de este trabajo fue dotar en la práctica educacional a los involucrados en la inclusión educativa y la atención a la diversidad, de manera que partan de los sustentos teóricos que le permitan conducir con mayor preparación dicho proceso. El contenido del artículo formó parte de una capacitación en Inclusión y atención a la diversidad que se efectúo a los profesores del Colegio Femenino Espíritu Santo de Guayaquil. Se emplearon métodos teóricos como el análisis y la síntesis, de lo abstracto a lo concreto y el histórico lógico. Se logró como resultado una mayor preparación en los capacitados al quedar preparados en los fundamentos filosóficos y sociológicos que conducen el proceso de inclusión y atención a la diversidad.
Description: The philosophical and sociological foundations of educational inclusion and attention to diversity were presented. The aim of this work was to provide educational practice to those involved in educational inclusion and attention to diversity, in this departing from the theoretical underpinnings which allow get a better preparation in this process. This article was part of a training for inclusion and attention to diversity given to the teachers at Colegio Femenino Espíritu Santo in Guayaquil. Theoretical methods such as analysis and synthesis, from the abstract to the concrete and induction and deduction were used. The achieved result for the trainees was a greater preparation in the philosophical and sociological fundamentals leading the process of inclusion and attention to diversity.
URI: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3703
Appears in Collections:Octubre

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (9).pdf487.46 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.