DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3677
Title: La gestión educativa en el desarrollo de la calidad universitaria
Other Titles: Educational management in the development of university quality
Authors: Yangali Vicente, Judith Soledad
Keywords: gestión, estratégica, resultados, calidad educativa;management, strategic, results, quality of education
Issue Date: 30-Jul-2016
Publisher: INNOVA
Citation: Yangali Vicente, J. S. (2016). La gestión educativa en el desarrollo de la calidad universitaria. INNOVA Research Journal, 1(7), 37-46. https://doi.org/10.33890/innova.v1.n7.2016.36
Series/Report no.: ISSN;2477-9024
Abstract: La presente investigación estudio en qué medida la gestión educativa mejoro la calidad en la Universidad Nacional de Cañete, encontrándose que,en una adecuada gestión educativa, mejora significativamente al contar con gerentes universitarios competentes para una adecuada gestión de la carrera y garantizar el soporte institucional en la Universidad Nacional de Cañete. Es una investigación básica de tipo aplicada, de carácter exploratorio, según su naturaleza es cuantitativa, según su alcance es longitudinal. El diseño es experimental, de nivel cuasi experimental. La población es de 817 personas y se aplicó en una muestra de 142 personas. Llegando a las siguientes conclusiones: La gestión educativa, considera que los directivos y funcionarios universitarios están tomando conciencia de la importancia del conocimiento y dominio de la gestión estratégica para alcanzar los objetivos institucionales en la universidad y garantizar la calidad educativa.
Description: This research study to what extent educational management improved the quality of education at the National University of Cañete, finding that proper management education improves significantly by having competent university managers for proper career management and ensuring institutional support the National University of Cañete. It is a basic type applied research, exploratory in nature, according to its nature is quantitative, as its scope is transverse longitudinal. The design is experimental, quasi-experimental level. The population is 817 people and applied in a sample of 71 people. Reached the following conclusions: educational management believes that managers and university officials are becoming aware of the importance of knowledge and mastery of strategic management to achieve corporate goals in college and ensure educational quality.
URI: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3677
Appears in Collections:Julio

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (3).pdf385.4 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.