DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3670
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorJordán Correa, Dennys-
dc.date.accessioned2019-05-13T15:07:30Z-
dc.date.available2019-05-13T15:07:30Z-
dc.date.issued2016-06-30-
dc.identifier.citationJordán Correa, D. (2016). Club de Periodismo, modelo de práctica educativa para fortalecer la escritura periodística. INNOVA Research Journal, 1(6), 14-26. https://doi.org/10.33890/innova.v1.n6.2016.33es
dc.identifier.issn2477-9024-
dc.identifier.otherhttps://doi.org/10.33890/innova.v1.n6.2016.33-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3670-
dc.descriptionJournalistic writing feels the need to be strengthened as a requirement of the basic skills of journalism; however, the domain of discourse competence is not always written part of the graduate profile of professionals. Communication Faculties fulfill their role of teaching but it also involves the development of practical education strategies that promote journalistic practice; thus the Journalism Club, an initiative that allows future professionals to streng then writing as a basic tool of their profession arises.es
dc.description.abstractLa redacción periodística experimenta la necesidad de fortalecerse como requisito de las habilidades básicas del periodismo; no obstante, el dominio de la competencia discursiva escrita no siempre es parte del perfil de egreso de los profesionales. Las Facultades de Comunicación cumplen su función de enseñar pero ésta también involucra el desarrollo de estrategias de educación prácticas que favorezcan la práctica periodística; de esta manera surge el Club de Periodismo, una iniciativa que permite que los futuros profesionales fortalecer la escritura como herramienta básica de su profesión.es
dc.language.isoeses
dc.publisherInnova Research Journales
dc.relation.ispartofseries;33-
dc.rightsopenAccesses
dc.subjectproducción; audiovisual; comunicación; teoría; educaciónes
dc.subjectproduction; audiovisual; communication; theory; educationes
dc.titleClub de Periodismo, modelo de práctica educativa para fortalecer la escritura periodísticaes
dc.title.alternativeJournalism Club, model of educational practice to strengthen journalistic writinges
dc.typeArticlees
Appears in Collections:Junio

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (1).pdf437.47 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.