DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3670
Title: Club de Periodismo, modelo de práctica educativa para fortalecer la escritura periodística
Other Titles: Journalism Club, model of educational practice to strengthen journalistic writing
Authors: Jordán Correa, Dennys
Keywords: producción; audiovisual; comunicación; teoría; educación;production; audiovisual; communication; theory; education
Issue Date: 30-Jun-2016
Publisher: Innova Research Journal
Citation: Jordán Correa, D. (2016). Club de Periodismo, modelo de práctica educativa para fortalecer la escritura periodística. INNOVA Research Journal, 1(6), 14-26. https://doi.org/10.33890/innova.v1.n6.2016.33
Series/Report no.: ;33
Abstract: La redacción periodística experimenta la necesidad de fortalecerse como requisito de las habilidades básicas del periodismo; no obstante, el dominio de la competencia discursiva escrita no siempre es parte del perfil de egreso de los profesionales. Las Facultades de Comunicación cumplen su función de enseñar pero ésta también involucra el desarrollo de estrategias de educación prácticas que favorezcan la práctica periodística; de esta manera surge el Club de Periodismo, una iniciativa que permite que los futuros profesionales fortalecer la escritura como herramienta básica de su profesión.
Description: Journalistic writing feels the need to be strengthened as a requirement of the basic skills of journalism; however, the domain of discourse competence is not always written part of the graduate profile of professionals. Communication Faculties fulfill their role of teaching but it also involves the development of practical education strategies that promote journalistic practice; thus the Journalism Club, an initiative that allows future professionals to streng then writing as a basic tool of their profession arises.
URI: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3670
ISSN: 2477-9024
Appears in Collections:Junio

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (1).pdf437.47 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.