DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3627
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorJaramillo Sangurima, Wilson Eduardo-
dc.contributor.authorJacome Galarza, Luis Roberto-
dc.date.accessioned2019-05-10T20:58:46Z-
dc.date.available2019-05-10T20:58:46Z-
dc.date.issued2017-12-27-
dc.identifier.citationJaramillo Sangurima, W. E., & Jacome Galarza, L. R. (2017). Tarifa socialmente justa para el servicio de transporte público urbano y su relación con los tiempos de recorrido e intervalos de despacho. INNOVA Research Journal, 2(12), 89-98. https://doi.org/10.33890/innova.v2.n12.2017.312es
dc.identifier.issn2477-9024-
dc.identifier.otherhttps://doi.org/10.33890/innova.v2.n12.2017.312-
dc.identifier.urihttps://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3627-
dc.descriptionDefine a socially fair rate for public transportation is an important issue that concerns the authorities to regulate the mobility in cities. In the present investigation the relationship between the speed of vehicle travel with the value of rate necessary to achieve the balance between revenue and expenditure. The research method employed includes the analysis of various operating scenarios. For the analysis of each scenario is used as the ITP software tool, which generates information that allows the calculation of the rate using the methodology defined by the ANT – Ecuador. The procedures used for the development of research can be replicated in all kinds of routes andany city, finally concluding that the higher the travel speed, the lower the operating costs of the route.es
dc.description.abstractDefinir una tarifa socialmente justa para el servicio de transporte público es un tema de importancia que preocupa a las autoridades que regulan la movilidad en las ciudades. En la presente investigación se analiza la relación que existe entre la velocidad de recorrido de los vehículos, con el valor de tarifa necesaria para lograr el punto de equilibrio entre ingresos y gastos. El método de investigación empleado contempla el análisis de varios escenarios de operación. Para el análisis de cada escenario se emplea como herramienta informática el software ITP, el cual genera información que permite el cálculo de la tarifa empleando la metodología definida por la autoridad Nacional de Tránsito. Los procedimientos empleados para el desarrollo de la investigación pueden ser replicados, concluyendo finalmente que a mayor velocidad de recorrido los costos operativos de la ruta disminuyen, lo que se traduce en un menor valor de la tarifa.es
dc.language.isoeses
dc.publisherInnova Research Journales
dc.relation.ispartofseries;312-
dc.rightsopenAccesses
dc.subjecttarifa; transporte público; buses; demanda; costos operativos; velocidad; variación horaria de la demanda; intervalo de despachoes
dc.subjectrate; public transportation; buses; demand; operating costs; speed; hourly variation in demandes
dc.titleTarifa socialmente justa para el servicio de transporte público urbano y su relación con los tiempos de recorrido e intervalos de despachoes
dc.title.alternativeSocially fair rate for urban public transport service and its relation to travel times and dispatch intervalses
dc.typeArticlees
Appears in Collections:Diciembre

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (7).pdf425.29 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.