![DSpace logo](/image/logo-uide.png)
Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3602
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Gallegos Zurita, Diana | - |
dc.contributor.author | Gallegos Zurita, Maritza | - |
dc.contributor.author | Flores Nicolalde, Héctor | - |
dc.date.accessioned | 2019-05-10T17:23:49Z | - |
dc.date.available | 2019-05-10T17:23:49Z | - |
dc.date.issued | 2017-06-21 | - |
dc.identifier.citation | Gallegos Zurita, D. E. (2017). Implementación de la clase invertida como propuesta metodológica en el aprendizaje de la Ley de Distribución de Planck. INNOVA Research Journal, 2(6), 112-119. https://doi.org/10.33890/innova.v2.n6.2017.224 | es |
dc.identifier.other | https://doi.org/10.33890/innova.v2.n6.2017.224 | - |
dc.identifier.uri | https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3602 | - |
dc.description | In this work three of the stages of an instructional design for an inverted class were developed, which were: development, implementation and evaluation, as a methodological proposal in the learning of the topic of the Planck Distribution Law. The development consisted in producing and / or selecting the contents, materials and activities to be use in the inverted class; the implementation in publish and distributing the material developed; and evaluation (formative and summative), design specific tests with their respective rubric. In this study four students registered in the matter of Learning Models of Physics participated, to whom they were sent the audiovisual material with their respective self-evaluation developed for the inverted class, and according to the qualifications that they obtained, allowed to give an appreciation in the students of Masters in Teaching of Physics (MEF) about the utility of the model so that it can later be applied in their respective professorships. | es |
dc.description.abstract | En este trabajo se desarrollaron tres de las etapas de un diseño instruccional para una clase invertida, las cuales fueron: desarrollo, implementación y evaluación, como una propuesta metodológica en el aprendizaje del tópico de la Ley de Distribución de Planck. El desarrollo consistió en producir y/o seleccionar los contenidos, materiales y actividades a usar en la clase invertida; la implementación en publicar y distribuir el material desarrollado; y la evaluación (formativa y sumativa) diseñar pruebas específicas con su respectiva rubrica. En este estudio participaron cuatro estudiantes registrados en la materia de Modelos de Aprendizaje de Física, a quienes se les envió el material audiovisual con su respectiva autoevaluación desarrollado para la clase invertida, y de acuerdo a las calificaciones que obtuvieron, permitió dar una apreciación en los estudiantes de Maestría en Enseñanza de la Física (MEF) acerca de la utilidad del modelo para en lo posterior ser aplicado en sus respetivas cátedras. | es |
dc.language.iso | es | es |
dc.publisher | INNOVA | es |
dc.relation.ispartofseries | ISSN;2477-9024 | - |
dc.rights | openAccess | es |
dc.subject | diseño instruccional; clase invertida; ley de distribución de planck; modelos de aprendizaje; MEF | es |
dc.subject | instructional design; inverted class; planck's distribution law; learning models; MEF | es |
dc.title | Implementación de la clase invertida como propuesta metodológica en el aprendizaje de la ley de distribución de Planck | es |
dc.title.alternative | Implementation of the inverted class as a methodological proposal in learning the Planck distribution law | es |
dc.type | Article | es |
Appears in Collections: | Junio |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
document (3).pdf | 681.94 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.