DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3575
Title: ¿Cómo evaluar los aprendizajes en matemáticas?
Other Titles: How to evaluate learning in mathematics?
Authors: Trelles Zambrano, César Augusto
Bravo Guerrero, Fabián Eugenio
Barrazueta Samaniego, Juan Fernando
Keywords: evaluación de los aprendizajes; técnicas de evaluación; instrumentos de evaluación; educación matemática;learning assessment; assessment techniques; assessment instruments; evaluation; mathematics education
Issue Date: 21-Jun-2017
Publisher: INNOVA
Citation: Trelles Zambrano, C. A., Bravo Guerrero, F. E., & Barrazueta Samaniego, J. F. (2017). ¿Cómo Evaluar los Aprendizajes en Matemáticas?. INNOVA Research Journal, 2(6), 35-51. https://doi.org/10.33890/innova.v2.n6.2017.183
Series/Report no.: ISSN;2477-9024
Abstract: El presente documento hace un abordaje teórico de lo que implica la evaluación de los aprendizajes, analiza las etapas de un proceso de evaluación, así como las funciones y tipos de evaluación que se presentan en el proceso educativo. Finalmente considerando que el Sistema Nacional de Educación ha experimentado una serie de cambios en su currículo en los últimos años se elabora una propuesta de las diferentes técnicas de evaluación con sus respectivos instrumentos que pueden ser aplicados en la evaluación de los aprendizajes en la asignatura de Matemáticas.
Description: This present paper makes a theoretical approach which involves the learning evaluation, analyzes the stages of its procedure as well as the functions and the types of assessment in all the educational process. Additionally, it has taken into consideration the series of changes in the curriculum in recent years and has prepared a proposal of different assessment techniques with their corresponding instruments. These ones could be applied to assess the learning in Mathematics.
URI: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3575
Appears in Collections:Junio

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (3).pdf383.92 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.