DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3532
Title: Diseño de un protocolo de pruebas del sistema airbag mediante la interpretación de oscilogramas de operación
Other Titles: Design of an airbag system test protocol through the interpretation of operation oscillograms
Authors: Jeréz Mayorga, Daniela Alexandra
Orbea Hinojosa, Luis Xavier
Gualotuña Quishpe, Elvis Patricio
Toapaxi Casanova, José Antonio
Rodriguez Rodriguez, José Adrian
Keywords: airbag; seguridad pasiva; oscilogramas; protocolo de pruebas;airbag; passive safety; oscillograms; protocol of tests
Issue Date: 27-Sep-2017
Publisher: Innova Research Journal
Citation: Jeréz Mayorga, D. A., Orbea Hinojosa, L. X., Gualotuña Quishpe, E. P., Toapaxi Csanoba, J. A., & Rodriguez Rodriguez, J. A. (2017). Diseño de un Protocolo de Pruebas del Sistema Airbag mediante la Interpretación de Oscilogramas de Operación. INNOVA Research Journal, 2(9), 135-146. https://doi.org/10.33890/innova.v2.n9.2017.482
Series/Report no.: ;482
Abstract: En el estudio del sistema AIRBAG de un vehículo de turismo 1600 cc; se enfocaron y analizaron sus diagramas en función de los elementos del sistema[1],se tomaron datos de los sensores de velocidad, sensores de impacto, módulo de control, cableado del sistema, espiral contactor, socket de conexiones; además el presente proyecto utilizó equipos de medición y diagnóstico, multímetro automotriz, scanner, y osciloscopio. Se creó las conexiones entre los instrumentos de medición y de diagnóstico adecuando el vehículo para pruebas experimentales y de esta manera obtener datos de los elementos del sistema. Se tomaron datos específicos de cada elemento utilizando flujo gramas de operación, los datos fueron: señales eléctricas de operación normal, códigos de fallas del sistema; y mediante un osciloscopio se obtuvo oscilogramas de operación de cada elemento, se interpretó y comparó estos datos con los esperados por el fabricante para desarrollar cuadros de desviación, PIDs y las soluciones propuestas.Los datos obtenidos en condiciones normales de operación y de falla fueron a base de oscilogramas de operación, una vez evaluados estos datos, se diseñaron los protocolos de pruebas que nos permitieron realizar un trabajo de mantenimiento y control de funcionamiento más eficiente.
Description: In the study ofthe system AIRBAG of a vehicle of tourism 1600cc; they focused and analyzed his graphs depending on the elements of the system[1], there took information of the speed sensors, sensors of impact, module of control, wired up of the system, spiral contactor, socket of connections; in addition the present project used equipments of measurement and diagnosis, multimeter self-propellingly, scanner, and oscilloscope. The connections were created between the instruments of measurement and of diagnosis adapting the vehicle for experimental tests and hereby to obtain informationof the elements of the system.There took specific information of every element using flow grasses of operation, the information was: electrical signs of normal operation, codes of faults ofthe system; and by means of an oscilloscope there were obtained oscillograms of operation of every element, this information was interpreted and compared with waited by the manufacturer to develop pictures of diversion, PIDs and the proposed solutions.The information obtained in normal conditions of operation and of fault was based on oscillograms of operation, once evaluated this information, there were designed the protocols of tests that allowed us to realize a work of maintenance and control of more efficient functioning.
URI: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3532
Appears in Collections:Septiembre

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (12).pdf622.07 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.