DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3512
Title: Factores que inciden en el fomento del programa de ingeniería de sistemas. Una Perspectiva de la comunidad estudiantil
Other Titles: Factors that affect the promotion of the systems engineering program. A perspective of the student community
Authors: Rodríguez, Mario Samuel
Rubio, Gustavo Adolfo
Flórez, Mario Heimer
Varón Triana, Nubia
Keywords: programa de ingeniería de sistemas; posicionamiento; marketing educativo;program of systems engineering; positioning; educational marketing
Issue Date: 29-Sep-2017
Publisher: Innova Research Journal
Citation: Rodríguez, M. S., Rubio, G. A., Flórez, M. H., & Varón Triana, N. (2017). Factores que inciden en el fomento del programa de ingeniería de sistemas. Una Perspectiva de la comunidad estudiantil. INNOVA Research Journal, 2(9), 1-17. https://doi.org/10.33890/innova.v2.n9.2017.593
Series/Report no.: ;593
Abstract: El presente artículo, caracteriza el programa académico de ingeniería de sistemas que actualmente ofertan las instituciones de educación superior en el departamento del Tolima, Colombia. Esta investigación es de tipo cuantitativo con enfoque explicativo, y estableció una muestra de 400 estudiantes de último grado de bachillerato, de 6 establecimientos educativos (privados y oficiales), y 141 estudiantes de los primeros semestres del programa de ingeniería de sistemas de las principales universidades del departamento antes mencionado. Como resultado del análisis de la información obtenida, se determinó que las universidades de la región deben formular un plan de marketing, el cual promueva un análisis situacional que genere estrategias que permitan hacer más competitivo el programa de ingeniería objeto de estudio.
Description: This article characterizes the academic systems engineering program currently offered by higher education institutions in the department of Tolima, Colombia. This research is quantitative with explanatory focus, and established a sample of 400 students of the last grade of baccalaureate, of 6 educational establishments (private and official), and 141 students of the first semesters of the systems engineering program of the main universities of the aforementioned department. As a result of the analysis of the information obtained, it was determined that universities in the region should formulate a marketing plan, which promotes a situational analysis that generates strategies that make the engineering program object of study more competitive.
URI: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3512
Appears in Collections:Septiembre

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document.pdf962.45 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.