DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3490
Title: Análisis de correlación entre el test D2 y la escala ADHD RS IV
Other Titles: Correlation analysis between the D2 test and the ADHD RS IV scale
Authors: Ramos, Carlos
Villacís, Nicolás
Estévez, Sofía
Álava, María Belén
Albán, Carla
Caranqui, Byron
Cornejo, David
Herrera, Andrea
Peláez, Melissa
Jadán, Janio
Keywords: ADHD RS IV; D2; hiperactividad; impulsividad; déficit de atención; estudiantes;ADHD RS IV; D2; hyperactivity; impulsivity; attention deficit; students
Issue Date: 20-Mar-2017
Publisher: INNOVA
Citation: Ramos, C. (2017). Análisis de correlación entre el test d2 y la escala ADHD RS IV. INNOVA Research Journal, 2(3), 99-109. https://doi.org/10.33890/innova.v2.n3.2017.141
Series/Report no.: ISSN;2477-9024
Abstract: El presente artículo tiene como objetivo presentar el análisis de correlación entre los test ADHD RS IV (Attention deficit hyperactivity disorder) y el D2 con una muestra de estudiantes de la Universidad Tecnológica Indoamérica de la carrera de Psicología en los niveles de primero a séptimo. El ADHD RS IV (Attention deficit hyperactivity disorder) es un test que evalúa el déficit de atención con hiperactividad e impulsividad que genera una alteración significativa en el desarrollo del niño, adolescente y adulto. El D2 es un test que mide la capacidad de atender selectivamente a ciertos aspectos relevantes de una tarea mientras se ignoran los irrelevantes y, además hacerlo de forma rápida y precisa. La metodología aplicada se basa en el análisis de la correlación de los instrumentos de medición ya mencionados en una investigación con diseño no experimental correlacional.
Description: This article presents the analysis of the correlation between ADHD RS IV (Attention deficit hyperactivity disorder) test and D2 with a sample of students from the Psychology major on Indoamérica University between the first to seven level. ADHD RS IV (Attention deficit hyperactivity disorder) is a test that evaluates the attention deficit with hyperactivity and impulsivity that generates a significant alteration in the development of children, teenagers and adults. The D2 is a test that measures the ability to selectively attend to some important aspects of a task while ignoring the irrelevant ones and also do it quickly and accurately. The methodology is based on the analysis of the psychometric properties and the correlation of measuring instruments already mentioned in an investigation with non-experimental correlational design that its timing is a compromise design, because the study is done within a certain period of time.
URI: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3490
Appears in Collections:Marzo

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (9).pdf289.18 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.