DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3489
Title: Modelo de negocios Canvas: análisis de sus horizontes epistemológicos
Other Titles: Canvas business model: analysis of their epistemological horizons
Authors: Carriel Wang, Juan Carlos
Guarnizo Crespo, Steve Freddy
Asencio Cristóbal, Luis Roberto
Keywords: modelos de negocios Canvas; horizontes epistemológicos; Universidad de Guayaquil;Canvas business models; epistemological horizon; Guayaquil University
Issue Date: 20-Mar-2017
Publisher: INNOVA
Citation: Carriel Wang, J. C., guarnizo crespo, steve freddy, & Asencio, L. C. (2017). Modelo De Negocios Canvas: Análisis De Sus Horizontes Epistemológicos. INNOVA Research Journal, 2(3), 91-98. https://doi.org/10.33890/innova.v2.n3.2017.140
Series/Report no.: ISSN;2477-9024
Abstract: El objeto de la investigación es analizar los componentes del modelos de negocios Canvas para deducir su horizonte epistemológico y contrastarlo con el paradigma del modelo educativo de Universidad de Guayaquil, Facultad de Ciencias Administrativas, tipología de trabajo de titulación : Modelos de Negocio. El alcance del estudio es exploratorio y descriptivo, se utilizó el método teórico de análisis-síntesis y el método empírico a través de encuestas; dirigidas a estudiantes del último nivel,entrevistas a docentes tutores y expertos. Se reflexiona y debate que el modelo de negocio Canvas, contiene un enfoque epistemológico de carácter tecnológico o conectivismo desde lo empírico, positivismo, mercantilismo, que no evoluciona a lo holístico y critico social; por tanto se prioriza: el mercado-empresa-inversión financiera y no a la sociedad que la acoge, coincide con los componentes del modelo de negocio para trabajos de titulación. No, así la Universidad de Guayaquil quien proclama un modelo educativo por competencias y procesos, de visión holístico y crítico social, sistémico. Se delega para futuras investigaciones de carácter correlacional y explicativa; el diseño de un modelo de negocios de factibilidad económico social que determine la visión económica-social de la universidad y su relación formativa en futuros graduados.
Description: The object of the research is to test the relationships of the components of business models "Canvas " with studies of economic and social feasibility analyze their epistemological horizon from the type of work titling Business Models. The scope of the study is exploratory and descriptive, it was used the theoretical analysis-synthesis method and empirical method through surveys directed students In this paper is torn, and reflects the business model Canvas, it contains an epistemological approach empirical, positivist and pragmatic character that evolves not social; therefore it prioritizes such as: the market-business -financial investment and not to the society that welcomes them. Preventing future research correlational and explanatory character; designing a business model social economic feasibility economically determined social vision and entrepreneurship of future professionals MKT & NC. Likewise, the University of Guayaquil (UG), proclaims an educational model for critical social, systemic competencies; where the training of its professionals through new curricula; first openly express requirement to contribute to society as a whole; Construction of the production model, the gender and other positive externalities vulnerable and strategic sector.
URI: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3489
Appears in Collections:Marzo

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (8).pdf364.52 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.