Please use this identifier to cite or link to this item:
https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3468
Title: | Movilidad internacional de estudiantes: tendencias entre mercados emergentes como herramienta estratégica para las oficinas de reclutamiento de estudiantes internacionales |
Other Titles: | International student mobility: trends among emerging markets as strategic tool for international student recruitment offices |
Authors: | Fierro, Isidro Mina Ponce, Maria Fernanda |
Keywords: | mercados emergentes; instituciones de educación superior; estudiantes salientes; estudiantes internacionales; movilidad estudiantil; reclutamiento internacional de estudiantes;emerging markets; higher education institutions; outbound students; international students; student mobility; and international student recruitment |
Issue Date: | 11-Sep-2017 |
Publisher: | Innova Research Journal |
Citation: | Fierro, I., & Mina Ponce, M. F. (2017). International Student Mobility: Trends Among Emerging Markets as Strategic tool for International Student Recruitment Officies. INNOVA Research Journal, 2(8.1), 117-138. https://doi.org/10.33890/innova.v2.n8.1.2017.353 |
Series/Report no.: | ;353 |
Abstract: | El comercio de dinero y productos fluye libremente entre los países, así como el conocimiento. Hay alrededor de cinco millones de estudiantes que reciben educación superior fuera de sus países de origen, este número es tres veces mayor que en 1990. Las naciones con la falta de capacidad de una educación superior avanzada están aumentando el número de estudiantes que buscan nuevas oportunidades en el extranjero. Este nuevo entorno de Educación Internacional está ampliando la competencia entre las instituciones educativas y está conduciendo a estrategias más poderosas para el reclutamiento basado en una comprensión profunda de las tendencias de movilidad internacional de estudiantes. Este artículo se centró en cinco países emergentes: Nigeria, Brasil, Vietnam, Indonesia e Arabia Saudita, que han aumentado el número de estudiantes salientes durante los últimos años. Se analiza la situación actual de la educación internacional, comparando las tendencias entre los países emergentes y proponiendo enfoques y estrategias para mejorar los modelos de contratación en nuevos mercados emergentes. |
Description: | The trade of money and products is flowing freely across countries as well as knowledge. There are around five million students getting higher education outside their nations of origin, this number is three times bigger than in 1990. Nations with lacking capacity of an advanced higher education are increasing the number of students seeking for more new opportunities overseas. This new International Education environment is expanding competition among educational institutions and itis driving to more powerful strategies for recruitment based on a deep comprehension of international student mobility trends. This article was focused in five emerging countries: Nigeria, Brazil, Vietnam, and Indonesia and Saudi Arabia which have increased the number of outbound students during the last years. It is analyzed the current situation in international education, comparing the trends among the emerging countries and suggesting approaches and strategies in order to improve the recruitment models into new emerging markets. |
URI: | https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3468 |
Appears in Collections: | Agosto CIIM |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
document (9).pdf | 351.29 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.