DSpace logo

Please use this identifier to cite or link to this item: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3450
Title: Uso de curso masivo abierto en línea en la enseñanza de las matemáticas
Other Titles: Use of massive open online course in the teaching of mathematics
Authors: Remache Coyago, Abel Polivio
Puente Moromenacho, Edwin Giovanny
Moreno Jiménez, Gustavo Adolfo
Keywords: MOOC; TIC; aprendizaje de matemáticas; aulas virtuales; tiempo dedicado al estudio;MOOC; TIC; mathematics learning; virtual classrooms; time devoted to the study
Issue Date: 28-Feb-2017
Publisher: INNOVA
Citation: Remache Coyago, A. P., Puente, E., & Moreno Jimenez, G. A. (2017). Uso de massive open online course en la enseñanza de matemáticas. INNOVA Research Journal, 2(2), 95-107. https://doi.org/10.33890/innova.v2.n2.2017.179
Series/Report no.: ISSN;2477-9024
Abstract: En este trabajo exploratorio se pretende determinar si una plataforma virtual de contenidos personalizados de aprendizaje ayuda a incrementar la dedicación de los estudiantes en la materia de Análisis Matemático II. Para lo cual, se recabaron datos semanales de actividad de los estudiantes tanto dentro como fuera del aula de clase por un periodo de 11 semanas, comenzando el 10 de Marzo hasta el 25 de Mayo del 2014. El alcance y objetivo de esta investigación es medir la cantidad de horas dedicadas por los estudiantes a la materia; esta información cobra valor al permitir realizar comparaciones con promedios de dedicación publicados por otros autores usando otros métodos de enseñanza, e.g. en su estudio Garmendia, Guisasola, Barragués y Zuza (2006) encuentran que para una materia con una asignación horaria de 4 horas a la semana, los estudiantes dedican un promedio de 3.28 horas de forma independiente, lo que resulta en un promedio de 7.28 horas de estudio total de la materia por semana.
Description: In this exploratory work a research was conducted to determine whether a virtual platform with a customized learning content could helps increase the dedication of the students in the field of Mathematical Analysis II. To do so, weekly student activity data was collected, both inside and outside the classroom, for a period of 11 weeks starting on March 10 until May 25 (2014). The scope and purpose of this research is to measure the number of hours spent by students on the system; this information will allow to compare with dedication’s averages published by other authors, e.g. Garmendia, Guisasola, Barragués and Zuza (2006) study found that for a subject with a time allocation four hours a week, students spend an average of 3.28 hours independently, resulting in an average of 7.28 hours total study of matter per week.
URI: https://repositorio.uide.edu.ec/handle/37000/3450
Appears in Collections:Febrero

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document (9).pdf693.95 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.